خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری

خطر نفوذ نرم دشمنان در هیئات مذهبی جدی است

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری خطر نفوذ نرم دشمنان در هیئات مذهبی را جدی دانست و گفت: باید مراقب باشیم که دشمنان بنای عظیم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را سست یا واژگون نکنند.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۴۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از تاکستان ، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری به دشواری‌های عزاداری برای امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: در زمان رضاخان کسی جرأت نداشت در ایام عاشورا، مجلس عزاداری برگزار کند و مردم برای عزاداری، درب اتاق‌ها را می‌بستند و پرده را پایین می‌افکندند و عزاداری می‌کردند، اما امروز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) فراگیر شده و حتی به لبنان، لندن، آمریکا و دیگر کشورها رسیده است.

آیت‌الله اسلامی افزود: دشمنان فهمیدند که این نیرو و ظرفیت، مزاحم آن‌هاست و مادامی که چراغ عزای امام حسین(ع) روشن است، منافع نامشروع آنها در خطر است، بنابراین تصمیم گرفتند با این فرهنگ دشمنی کنند.

وی مبارزه علنی و انحراف کشاندن مجالس عزاداری را دو راهبرد دشمنان برای مقابله با فرهنگ عاشورا بیان کرد و افزود: در زمینه مبارزه علنی، اخیراً در یکی از شهرهای ایران حمله کردند و دو نفر را کشتند و در عربستان سعودی هم به یک مسجد شیعیان حمله‌ور شدند و تعدادی را به خاک و خون کشیدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاص امام حسین(ع) در واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: اخلاص چیز عجیبى است. لذا می بینیم که به برکت‏ حسین بن على(ع) و خون‏هاى به ناحق ریخته آن بزرگوار و اصحابش دین در عالم باقى ماند و بسیاری از انقلاب های بزرگ از آن حضرت و نهضتش تبعیت کرده اند و به پیروزی های بزرگی دست یافته اند.

امام جمعه تاکستان با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هدف اول خود را ریشه کن کردن فساد در میان کشورهای اسلامى عنوان می‌کند. گرایش به دشمنان دین فساد است؛ علاقه نشان دادن به چیزهاى ضد دینى فساد است و همه چیز در سایه دین به وجود می آید.

وی اضافه کرد: آن حضرت هدف بعدی از قیام را امنیت بندگان مظلوم خدا عنوان می‌کند و هدف این است که مردمان مستضعف جامعه و انسان هاى ضعیف، در هر سطحى و در هر جایى امنیت پیدا کنند.

امام جمعه تاکستان با اشاره به ابعاد دیگر نهضت عاشورا گفت: عمل به فرایض دینی و احکام اسلامی و توجه به سنت های الهی از دیگر اهداف نهضت عاشورا بوده است.و درادامه اظهار داشت: شخصیت ‏هاى عظیمى که هر کدام به نحوى امروز سراسر تاریخ بشر را روشن کرده‏اند، حضرت حسین بن علی، امام سجاد و حضرت ابوالفضل العباس(ع) کسانى هستند که در دوران خودشان به گمان دشمنان اهل بیت(ع) و جبهه باطل، به کلى نابود و هضم شدند.

آیت الله اسلامی تصریح کرد: حسین بن على(ع) با همه جوانان و شخصیت ‏هاى برجسته خانواده‏اش و اصحاب غیورش در غربت کامل به شهادت رسید، در غربت کامل هم دفن شد. نه کسى آنها را تشییع کرد و نه کسى براى آنها اقامه عزا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار