خبرهای داغ:
از 5 تا 8 آبان ماه؛

دارالمجاهدین همدان میزبان 6 شهید گمنام

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور گفت: از 5 تا 8 آبان ماه مردم شهرهای همدان، ملایر، گل تپه و17 آبان شهر فیروزان میزبان پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام خواهند بود.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۱۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسج از همدان، محمدجعفر زمردیان با گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بیان داشت: حال و هوای محرم امسال همدان، با شهادت شهیدان مدافع حرم رنگ و بویی حماسی به خود گرفت به طوری که این روزها همه جای شهر مزین به تصاویر شهیدان بزرگ و والا مقامی همچون حسین همدانی، مجیدصانعی و مجتبی کرمی است که از این به بعد با عنوان مدافعان حرم شناخته می شوند.

وی با قدردانی از حضور گسترده و با شکوه مردم در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم احترام به این شهیدان والامقام را از جمله دلایل تغییر در زمان حضور شهدای گمنام در استان برشمرد و افزود: از 5 تا 8 آبان ماه مردم شهرهای همدان، ملایر، گل تپه و17 آبان شهر فیروزان میزبان پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام خواهند بود.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور در ادامه گفت: این شهدای والامقام به ترتیب 16، 23، 24 و 27 ساله بوده و در مناطق عملیاتی شرق دجله، شرهانی، مجنون و شلمچه در خاک عراق تفحص شده و متعلق به عملیات های محرم در سال 61، خیبر در سال 62، بدر در سال 63 و آفندی کربلای 5 در سال 65 هستند.
وی با اشاره به برنامه های حضور شهدا در استان افزود: در مرحله اول حدود 14 برنامه برای گرامیداشت این شهدای والامقام عملیاتی می‌شود که با تشکیل ستادهای شهرستانی در همدان، ملایر، گل تپه و فیروزان ازطریق مسئولین مربوطه منعکس می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام به ترتیب در حوزه علمیه امام علی (ع) ملایر با یک شهید،ستاد سپاه انصارالحسین( ع) همدان با یک شهید، پارک صبا گل‌تپه با دو شهید در روزهای ششم، هفتم و هشتم آبان ماه به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: 2 شهید والامقام دیگر نیز 17 آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در پارک کشاورز فیروزان به خاک سپرده می شوند که جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
زمردیان با اشاره به جایگاه ویژه مسئولین و مردم در میزبانی از شهدا تصریح کرد: در خواست میزبانی از شهدای معزز گمنام از سوی مسئولان این شهرها که شامل امام جمعه، فرماندار و یا بخشدار، شهردار، اعضا شورای شهر، فرمانده سپاه و مدیر بنیاد شهید به همراه جمعی از مردم و جوانان هستند به این نمایندگی ارسال شده و از این به بعد به عنوان اعضای هیئت امنای حرم شهدا گمنام، متولیان اصلی میزبانی از این شهدا خواهند بود.
وی گفت: دلیل انتخاب این مسئولین به عنوان متولیان، جایگاه این افراد در شوراهای فرهنگ عمومی، ترویج ایثار و شهادت و ساماندهی گلزارشهدا در هر شهرستان است تا امکان برنامه ریزی مناسب برای اجرای مراسمات فرهنگی در کنار مزار این شهدای والامقام و تامین منابع مالی بیش از پیش فراهم شود.
زمردیان با اشاره به نقش کلیدی مردم در حفظ و صیانت از ارزش ها و آرمان‌های 8 سال دفاع مقدس ابراز کرد: اگرمسئولان مربوطه از توان مردمی در برپایی مجالس و نگهداری مزار این شهدا غافل شوند خسران عظیمی خواهند دید چراکه بهره‌مندی از وجود تشکل های مردمی در انجام امور فرهنگی عمق بخشی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات