در مراسم شبی با شهدای پیربلوط عنوان شد:

پیوند دفاع مقدس با مکتب عاشورا

مراسم "شبی با شهدا" در شامگاه تاسوعای حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، هیئت های مذهبی و خانواده شهدا در مسجد جامع پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۷۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه مقاومت شهدای روستای پیربلوط با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: مطابق برنامه های هر ساله، مراسم معنوی شبی با شهدا همزمان با دهه محرم در شب تاسوعای حسینی به همت بسیجیان و با همکاری هیئت های مذهبی روستا برگزار گردید.

ابراهیم عسگری، هدف از این مراسم معنوی را بزرگداشت فرهنگ ناب عاشورا و پاسداشت رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاقی با آرمان های والای عاشورایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی، افزود: تلاوت آیات نورانی قرآن کریم، سخنرانی یکی از هادیان سیاسی سپاه و بسیج پیرامون پیوندهای دفاع مقدس با مکتب عاشورا، مداحی، روضه خوانی، نوحه، سینه زنی، پخش کلیپ و صرف شام نذری از برنامه های متنوع این مراسم معنوی بود.

علیرضا اسماعیلی از هادیان سیاسی سپاه و بسیج در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران صدیقش، تقارن مراسم با روز هشتم محرم و شب تاسوعا با مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را بسیار ارزشمند دانست و گفت: شهدای ما با تأسی از مکتب عاشورا و الگوگیری از ولایتمداری و بصیرت حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ندای ولی زمان خود لبیک گفتند.

وی، افزود: اهداف، پیام ها، درسهای عاشورا در حفظ ارزش های دینی و احیای سنت های نبوی و علوی نهفته است.

اسماعیلی، اقامه نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و احترام و تبعیت از ولی و امام زمان را از درس های بزرگ عاشورا عنوان کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره هشت شهید روستای پیربلوط به گوشه هایی از سیره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

وی، حضرت ابالفضل العباس علیه السلام را الگوی شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و اسوه بصیرت دانست که رزمندگان اسلام و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با تأسی از حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دفاع از حریم ولایت از هستی خود گذشتند.

به گزارش بسیج، این مراسم با حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم، اعضای هیئت های مذهبی برادران و خواهران روستای پیربلوط در مسجد جامع برگزار شد.

ارسال نظرات