مدیر سازندگی بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه همایش شکوه هجرت در سوم آذر ماه امسال در رشت برگزار می شود، گفت: تمام خدماتی که از طرف جهادگران ارائه می شود، داوطلبانه است.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۵۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، علیرضا اصغرنژاد در نشست خبری فعالان اردوهای جهادی با اشاره به اینکه 820 دانشجویِ بسیجی در سراسر گیلان به صورت مستمر در اردوی جهادی شرکت کردند، اظهار کرد: این جهادگران درتابستان 12 روز به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف استان در اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی شهرستان ها ومناطق محرومِ لنگرود، رودبار، حاشیه رشت، چابکسر، آستانه اشرفیه، املش، رودسر وهشتپررا ازجمله مناطقی که اردوهای جهادی تابستان در آنها برگزارشد، عنوان و اعلام کرد: 40 نفر از دانشجویان گیلانی خارج از استان، در اردبیل حضور یافتند و به فعالیت‌های عمرانی پرداختند.

مدیرسازندگی بسیج دانشجویی گیلان به سخنان معظم رهبری در دیدار با نخبگان و فعالان اردوهای جهادی در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» اشاره کرد و افزود: به فرموده ایشان، بی‌خبری برخی از مسئولان از واقعیت‌ها و معضلات جامعه به‌‌ ویژه روستاها، شهرهای دوردست و خانواده‌های فقیر یکی از مشکلات است.

اصغرنژاد با تاکید براینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یکی از اهدف اردوهای جهادی را آشنا شدن با کمبودهای اقشارفرودست جامعه دانسته اند، گفت: ما دراردوی جهادی درصدد هستیم منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را اجرایی کنیم.

وی با تصریح بر اینکه اردوهای اروپا و کیش با ماهیت فرهنگی دانشگاه و مبانی اعتقادی ما منافات دارند، ابراز کرد: ما آمادگی خود را برای اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی اعلام می کنیم واز مسئولان استانی می خواهیم در راستای همدلی و همزبانی برای رفع موانع پیش روی توسعه استان، با دانشجویان بسیجی همکاری کنند.

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی گیلان به برگزاری اردوهای جهادی در پاییز اشاره کرد و گفت: تعداد 240 نفر در فصل پائیز به مناطق محروم برای فعالیت در زمینه های مختلف فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و کشاورزی اعزام می شوند که در مهرماه اعزام تعدادی از این افراد محقق شده است.

اصغرنژاد با بیان اینکه سامانه اطلاعاتی برای ثبت اسامی جهادگران دانشجویی نداریم، تصریح کرد: تمام خدماتی که از طرف جهادگران ارائه می شود، داوطلبانه است وفعالان جهادی با جذب منابع مالی از خیران در روستاهای محروم فعالیت می‌کنند.

وی با شاره به اینکه  از سال 86 تاکنون بیش از دوهزار نفر در اردوهای جهادی گیلان شرکت‌کرده‌ اند، بیان کرد: از آن زمان تا کنون تنها دو نفر جذب دستگاه های دولتی شده اند، که نشان می دهد شبهه ای که به هدف جهادگران دانشجویی برای استخدام، اشاره می کند، اشتباه است

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری همایش شکوه هجرت در سوم آذر ماه امسال در رشت خبر داد و افزود: فعالان جهادی استان گیلان در مقایسه با سطح کشور فعالیت مطلوبی داشته‌اند.

ارسال نظرات