حفظ حاکمیت اسلامی دستاورد بزرگ شهدا

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در یادواره شهدای کمیجان گفت: شهدا هفت گام معرفت، هجرت، همت، استقامت، سرعت، سبقت و وصال را طی کردند و دستاورد حرکت شهدا، حاکمیت اسلامی شد بنابراین وظیفه همه ما حفظ این دستاورد است.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۵۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، یادواره 43 شهید دهستان خسروبیگ عصر روز دوشنبه برگزار شد.
سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این یادواره گفت: انسان در سه حوزه عواطف، اندیشه و رفتار تاثیر پذیر است و چه خوب که در این سه حوزه از شهدای خود الگو بگیریم.

کریمی با بیان اینکه شهادت عالی ترین مرتبه ای است که یک انسان در سیر تکامل خود می تواند به آن نائل شود و شهدا چراغ راه هستند اظهار کرد:شهدا ابتدا نسبت به خدای متعال، خودشان، جهان هستی ، ائمه اطهار(ع)، معروف و منکر و وظایفی که در این دنیا باید به آن عمل کنند؛ معرفت پیدا کردند چرا که اگر معرفت نباشد چراغ راه نمی شود.

وی ادامه داد:شهدا بعد از کسب معرفت، برای رسیدن به کمال هجرت کردند و آن هم نه هجرت از نوع جسم بلکه هجرت واقعی و بعد از آن همت کردند چرا که مسیر شهدا نیاز به همت بلندی دارد و نمی توان به آسانی به آن دست یافت.

 سخنران یادواره شهدای دهستان خسروبیگ بیان کرد:مسیر شهدا مسیری سخت است که هر کسی نمی تواند آن را بپیماید لذا علاوه بر معرفت، هجرت و همت؛ استقامت هم باید داشت که در غیر این صورت ادامه این مسیر مشکل است و خیلی ها نتوانستند تا آخر این مسیر را بپیمایند.

وی ادامه داد: آقایی هم داریم که فرزندش دزدی کرده و در رابطه با امنیت یک ملت خیانت کرده اما ایشان آن مسخره بازی را در می آورد لذا هر کسی نمی تواند در مسیر شهدا استقامت کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از مراحل راه شهدا سرعت است گفت:مسیر شهدا مشکلات خودش را دارد لذا باید مردانه ایستاد و به قول خود عمل نمود لذا آنان که هوشیارند گوی سبقت را می برند.

کریمی افزود: شهدا تلاش خودشان را کردند تا آزادی، استقلال، امنیت، آبرو، شرف، پیشرفت و ترقی را در همه حوزه ها داشته باشیم و در یک کلام همه این مجاهدت ها حاکمیت اسلامی را به ارمغان آورد لذا حکومتی که بر مبانی دین استوار شده و آن را ترویج می کند حاصل تلاش شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های امسال مدام بر مساله ظلم ستیزی، عزت، وحدت، کم نیاوردن در مقابل دشمن، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی، تکیه به نیروهای داخلی و جلوگیری از نفوذ دشمن تاکید کرده اند لذا نباید برای کشوری که تنها یکی از خیانتهایش گروه های تکفیری و وضعیت عراق و سوریه است، فرش قرمز پهن کرد.

کریمی افزود:امر به معروف یک جنبه حکومتی دارد و یک جنبه مردمی لذا باید مردم در صحنه باشند و مسائل را رصد کنند و اگر مشکلی می بینند به تکلیف خودشان عمل نمایند.

وی با اشاره به تصویب قانون امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر بعد از 12 سال دست به دست شدن بین دولت ها، در آخر با تشکیل هیئتی توسط مقام معظم رهبری و رفع ابهامات، تصویب شد ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی امسال، شاخصه های هندسه نظام اسلامی را نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر دانستند لذا امر به معروف و نهی از منکر همچنانکه اصل اول این قانون تصریح دارد، همه شئونات ما در بر می گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جمع بندی سخنان خود خاطر نشان کرد: شهدا هفت گام معرفت، هجرت، همت، استقامت، سرعت، سبقت و وصال را طی کردند و دستاورد حرکت شهدا، حاکمیت اسلامی شد بنابراین وظیفه همه ما حفظ این دستاورد است و اگر در این رابطه کوتاهی کنیم، نمی توانیم به شهدا جواب بدهیم واین یادواره ها باید ما را متوجه این مسائل کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار