خبرهای داغ:
رییس کانون مداحان استان سمنان تأکید کرد:

لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

رییس کانون مداحان استان سمنان با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امروز بزرگترین منکر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان و بدخواهان نظام است که مقابله با این تهدیدات در سایه ولایت فقیه نیازمند هوشیاری است.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۱۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، اسماعیل یارمحمدی در آیین تجلیل از پیرغلامان شاهرودی که با حضور مسئولان، مداحان، ذاکران اهل بیت در شهر مجن برگزار شد، بیان سه عنصر موثر در قیام حسین(ع) را بر مداحان لازم دانست و اظهار داشت: مداحان باید درباره سه عنصر شکل دهنده قیام حسین(ع) که همانا احیاء امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و اشاعه سیره اهل بیت(ع) هستند برای مردم سخن بگویند.

وی درباره نخستین رسالت مداحان در ایام ماه محرم توضیح داد: مداحان باید در این ایام، به ذکر و تبیین سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بپردازند چرا که در سایه اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت می توان سعادت اخروی را جست.

رئیس کانون مداحان استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه مداحان می بایست مبارزه با ظلم و ستم روا داشته به مسلمانان را در دستور کار داشته باشند، افزود: امروز در دنیا مظالم بسیاری در جریان است که نمودهای آنرا می توان در یمن، سوریه، عراق و ... دید که بیان این ظلم ها در کنار بصیرت به معنای خاص دشمن شناسی از وظایف مداحان است.

یارمحمدی همچنین در تعریف بصیرت، گفت: امروز تفاوت دشمن و دوست و یا شناخت ظالم از ستمدیده نمونه بارز بصیرت است که لازمه آن در جامعه هوشیاری محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: امروز بزرگترین منکر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان و بدخواهان نظام است که مقابله با این تهدیدات در سایه ولایت فقیه نیازمند هوشیاری است چرا که هرچه جوانان را به سمت معنویات بیشتر سوق دهیم دشمنان در اجرای توطئه های خود نا امید تر خواهند بود.

رئیس کانون مداحان استان سمنان در خاتمه، افزود: همچنین باید توجه داشت که بهترین معروف در جامعه ما، همدلی، وحدت، اتحاد و حفظ ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز زغامت آن به دست رهبر فرزانه انقلاب است؛ پس مداحان باید در شناساندن این نکات برای مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مداحی، اهدای شال متبرک به نام مقدس امام حسین(ع) به پیرغلامان، تجلیل از موی سپیدان عرصه مداحی و رونمایی از کتاب گلچین ماندگار نوحه ها و آداب و رسوم ویژه ماه محرم در مجن از بخش های همایش تجلیل از پیرغلامان شهرستان شاهرود بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها