مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۰ اجتماع یکپارچه عاشورایی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۸۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی با تأکید بر ضرورت انسجام هیئت های مذهبی در آئین سوگواری محرم، گفت: شعار محرم امسال از طرف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی "همدلی با حسین(علیه السلام)، هم‌زبانی با زینب(سلام الله علیها)" انتخاب شده است که ضرورت دارد با توجه به شرایط حساس منطقه، مراسم عزای امام حسین(علیه السلام) با شکوهتر برگزار شود.

وی بر ضرورت حضور هرچه بیشتر مردم در این اجتماع تأکید و تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این مراسم مشارکت همه مردم در عزاداری و نمایش شکوه و عظمت مراسم حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است.

اروجی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با توجه به اینکه امسال تاسوعا در روز جمعه واقع شده، اجتماع یکپارچه عزاداران حسینی در روز تاسوعا از ۱۰ صبح در ۲۲ مصلای نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجتماع در مرکز استان و در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور آحاد مردم و هیئت های مذهبی، همزمان با پخش زنده تلویزیونی از شبکه های سراسری و شبکه استانی جهانبین برگزار می‌شود.

اروجی یادآور شد: ۳۸ اجتماع یکپارچه عزاداران حسینی در مراکز شهرستان‌ها، مراکز بخش ها و شهرهای استان همزمان با عاشورا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال، برگزاری اجتماعات یکپارچه در تاسوعا و عاشورای حسینی را یادآور شد و گفت: این باعث افتخار است که مشاهده بشود در یک روز و یک ساعت همه نوکرهای های امام حسین(علیه السلام) یک هیئت بشوند و عزاداری کنند و این شکوه و عظمت دارد و دشمن توطئه می‌کند که این اجتماعات برگزار نشود.

ارسال نظرات