سردار فتوحی در مراسم بزرگداشت سردار شهید همدانی:
فرمانده سپاه الغدیر: امریکا، اسرائیل غاصب و ایادی او از جمله آل سعود بدانند با همه ی توان در برابر فرزند شوم استکبار یعنی گروه تروریستی داعش می ایستیم و انتقام سختی در انتظار آل سعود است.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۶۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از یزد، صبح امروز مراسم گرامیداشت سردار شهید حسین همدانی با حضور خانواده شهید همدانی ومسئولین و مردم دارالعباده یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر در این مراسم با اشاره به سوابق مبارزاتی شهید همدانی گفت: شهید همدانی قبل از انقلاب با بهره گیری از تفکرات حضرت امام ، از محضر شهید محراب آیت الله مدنی استفاده کرد و با پیروزی انقلاب از پایه گزاران سپاه همدان بود.

فرمانده سپاه الغدیر حضور شهید همدانی در دوران دفاع مقدس و عملیات های فتح المبین ، بیت المقدس و... را از نقاط درخشان کارنامه جهاد این مجاهد فی سبیل الله خواند و افزود: خبرگی ایشان در مسئولیت های متعدد و احساس تکلیف این شهید موجب شد با حضور در جبهه مقاومت به عنوان مستشار نظامی و تشکیل دفاع وطنی در سوریه به مبارزه با تروریست های دست نشانده ی امریکا و رژیم صهیونیستی برخیزد و به اقرار خود سوریه، تلاش ها و مشاوره های سردار همدانی نقش مهمی در حفظ نظام سوریه و کاهش تلفات در این کشور داشت.

سردار فتوحی آماده سازی ملت سوریه در برابر خطر تکفیری ها را از نقش های پررنگ این شهید عنوان کرد و ادامه داد: وی با تخصصی که در نحوه ی رزم عملیات با شبه نظامیان داشت، بسیج مردمی در سوریه را تشکیل داد و شهادت ایشان روح تازه ای در جبهه ی مقاومت دمید.

وی عنوان کرد: تواضع و نرم خویی در برابر مومنان و قاطعیت در برابر مستکبران و ظالمان از دیگر ویژگی های این شهید والا مقام است و مردم ایران و سوریه رشادت های این شهید را فراموش نخواهند کرد.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به حضور موثر سردار همدانی در خاتمه ی فتنه ی 88، خطاب به سران استکبار جهانی گفت: امریکا بداند مردم و جوانان انقلابی و با بصیرت ایران، سوریه را خط مقدم مبارزه با توطئه ی استکبار در منطقه می دانند و آگاهند که امنیت غرب آسیا و ایران بعنوان کانون جوشان انقلاب اسلامی، وابسته به امنیت سوریه است.

سردار فتوحی افزود: امریکا، اسرائیل غاصب و ایادی او از جمله آل سعود مسلمان کش و کودک کش بدانند با همه ی توان در برابر فرزند شوم استکبار یعنی گروه تروریستی داعش می ایستیم و انتقام سختی در انتظار آل سعود است و هرگز اجازه نخواهیم داد در ایران، امریکا را تطهیر و تعریف کنند و هواداران آنان هم بدانند ملت عزیز ما فقط تابع امر نایب امام زمان است و به برکت خون این شهید، در آینده ی نزدیک شاهد دفن تروریست ها در سوریه خواهیم بود.

در ادامه حجت الاسلام مسعود عالی با نقل حدیثی از امام باقر(علیه السلام)، انقلاب اسلامی را زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت نامید و بیداری اسلامی و موج عدالت خواهی در سراسر جهان را از مقدمات ظهور حضرت ولی عصر برشمرد.

این سخنران برجسته بسیج را الهامی از طرف خداوند به حضرت امام خواند و گفت: فداکاری و رشادت های شهدایی همچون سردار شهید حسین همدانی در قبل از انقلاب و جانفشانی آنان در دفاع مقدس و سپس در جبهه های فرهنگی و اکنون در محور مقاومت در برابر امریکا، صهیونیست و استکبار جهانی مزدی جز شهادت ندارد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و قرائت وصیت نامه سردار شهید حسین همدانی توسط فرزندش وهب همدانی همراه بود.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته بود که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت و در تاریخ 16 مهر 94 در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

ارسال نظرات