خبرگزاری بسیج: مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران از اجرای طرح نذر کتاب همزمان با برگزاری ویژه برنامه ماه محرم در میدان امام حسین (ع) خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۹۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ زهرا اشرفی با اعلام این خبر تصریح کرد: در این طرح، در صورت برآورده شدن حاجت، فرد یک کتاب خوب را به عنوان هدیه در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح نذر کتاب در برنامه جلوه سوگ کتاب‌ها با محوریت قصه عاشورا به کودکان هدیه می‌شود.

رئیس فرهنگسرای امید افزود: در این تکیه نمایشگاه کتاب نیز دایر شده است که مراجعه کنندگان می‌توانند ضمن بازدید از تکیه این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

همچنین مسابقه زنان عاشورایی نیز هرشب در این تکیه برگزار می‌شود که مراجعه کنندگان می‌توانند با مطالعه برگه‌هایی که درباره زنان عاشورایی است در این مسابقه شرکت کنند.

به گفته اشرفی این کتاب‌برگ در مورد ۱۰ زن عاشورایی سکینه خاتون، صفیه، رباب، حضرت زینب،‌ام وهب،‌ام البنین، قمر، دلهم، طوعه، نوار توضیح داده است.

نقش زنان در حماسه عاشورا تالیف محمد صادق مزینانی، مقتل مقرم تالیف سید عبدالرزاق مقرم و زنان عاشورایی و دختران شیطان تالیف موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منابع این کتاب برگ‌ها است.

 تکیه «آفتاب در حجاب» یکی از تکیه‌های ویژه برنامه «جلوه سوگ» است که به همت مناطق ۱۳، ۱۴ و ۸ تهران برپا شده است. این ویژه‌برنامه همزمان با آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) با برپایی ۱۰ تکیه از ۲۲ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.

 

ارسال نظرات