خبرهای داغ:
دکتر حسن عباسی مسئول اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک:
حسن عباسی اظهار کرد: آمریکا گرایان دیدن حضور مجدد آمریکا در ایران را به گور می‌برند زیرا این جنگ ناتمامی است که از زمان پیامبر اسلام آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۶۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبربسیج سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین ، حسن عباسی عصر دیروز در مراسم بزرگداشت شهید قدرت اله چگینی، ابراز کرد: نفاق هر چند پدیده مطلوبی نیست اما در یک جامعه دینی نشانه خوبی است.
وی افزود: هر گاه در یک جامعه دینی نفاق پدید می‌آید نشان دهنده این است که قدرت در دستان اهل حق است؛ نفاق با کپی برداری، خود را به رنگ شرایط قالب درمی‌آورد و اهل حق را به نفاق متهم می‌کند.
این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار کرد: در جامعه امروزی ایران، جهت‌گیری‌های سیاسی گذشته کنار رفته است و افراد به دو دسته انقلابی و لیبرال تقسیم می‌شوند.
عباسی در ادامه گفت: افراد انقلابی قائل به استمرار حکوت اسلامی هستند و معتقدند این انقلاب به ظهور حضرت ولی عصر(عج) متصل می‌شود؛ لیبرال‌های غرب گرا نیز معتقدند انقلاب اسلامی تمام شده و ما امروز بر مشی جمهوری اسلامی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: تمدن غرب که به عنوان یک جامعه موفق معرفی می‌شود، تا کنون بیش از 200 انقلاب در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، هنری، فرهنگی داشته است در حالی انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به تمدن اسلامی پس از ظهور، راه زیادی را طی نکرده است.
مسئول اندیشکده یقین اظهار کرد: در شرایطی که انقلاب اسلامی باید به عنوان یک نمونه موفق انقلاب دینی به دنیا صادر شود؛ تمامی انقلاب‌های تمدن غربی به جمهوری اسلامی وارد شده است یعنی به جای صدور انقلاب اسلامی، محصول انقلاب‌های غربی مورد استفاده قرار گرفته و این امر موجب استحاله درونی جامعه اسلامی می‌شود.
وی تاکید کرد: زمانی که مدل اقتصادی جامعه اسلامی با بورس که پایه‌اش بر قمار و با بانک که مبنای آن ربا است، تعریف می‌شود، انقلاب اسلامی از دورن استحاله خواهد شد.
عباسی اظهار کرد: زندگی 80 درصد از مردم کشور به ربا و وام آلوده شده و فریاد مراجع تقلید نیز بلند شده است اما مسئولین همچنان همه را به نظام منحطی چون بانک و بورس دعوت می‌کنند.
کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: مردم باید توقع خود را شرایط پسابرجام بردارند زیرا اگر آمریکا می‌توانست ناجی باشد، اقتصاد خود را نجات می‌داد.
عباسی تشریح کرد: اقتصاد دنیا در حالی فروپاشی است زیرا 59 تریلیون دلار بدهکاری اقتصاد دنیا است و ازین مقدار 19 تریلیون دلار بدهی آمریکاست در حالی که میزان درآمد آمریکا سالانه 4 تریلیون دلار می‌باشد.
وی یادآور شد: اقتصاد اروپا و آمریکا در حال فروپاشی است و مذاکرات 1+5 با ایران برای بازیابی بازارهای فروش محصولات اروپایی و آمریکایی در ایران است.
مسئول اندیشکده یقین عنوان کرد: مسئولین اروپایی اعلام کردند که هر 1 میلیارد دلار مراوده با بیرون از قاره اروپا، 100 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند، ایران و اروپا می‌توانند 55 میلیون دلار مراوده اقتصادی داشته باشند که این به معنی ایجاد 5.5 میلیون شغل در اروپا است.
عباسی اظهار کرد: این در حالی است که تاثیر مذاکرات بر اقتصاد ایران تنها 5 درصد است و این 5 درصد نمی‌تواند اقتصاد ایران را

نجات دهد.

وی با اشاره به ذهنیت غلط عموم مردم مبنی بر نجات اقتصاد ایران توسط غرب، ابراز کرد: مشکل اساسی اقتصاد ایران سوء

مدیریت است و نباید راه حل اصلی، یعنی اقتصاد مقاومتی، در بازی‌های سیاسی گم شود.
کارشناس مسائل استراتژیک خاطر نشان کرد: آمریکا گرایان دیدن حضور مجدد آمریکا در ایران را به گور خواهند برد زیرا این جنگی است که از زمان پیامبر(ص) آغاز شده و تا روز ظهور ادامه دارد.
عباسی تاکید کرد: تمام کشور تعطیل شده است تا مشخص شود که نتیجه مذاکرات و پسا برجام چه خواهد بود در حالی که نظر ولی امر مسلمین بر اقتصاد مقاومتی و درون‌زا است.
وی در پایان گفت: باید اقتصاد مقاومتی را از لایه‌های پایین جامعه آغاز کنیم و مردم آلوده شده به ربا را با صندوق‌های خانوادگی و قبیله‌ای نجات دهیم.

 

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها