دانشجویان آستارایی در سوگ شهدای دشت نینوا به سر و سینه زدند

دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سوگ شهدای دشت نینوا عزاداری کرده و به سر و سینه زدند.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۵۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستارا، به مناسبت ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت مراسم سوگواری و عزاداری با حضور پرشور دانشجویان و اساتید در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر مرزی آستارا برگزار شد.

در این مراسم که با مداحی یکی از دانشجویان این واحد دانشگاهی همراه بود، دانشجویان و اساتید در سوگ شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و 72 تن از یاران باوفایش  به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با همکاری انجمن فرهنگی اجتماعی رویش، کانون فرهنگی و هنری آفتاب و بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام ملکی، از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا در این مراسم فرا رسیدن ایام شهادت سید الشهدا(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایستادگی در برابر ظلم و ظالم از درس های واقعه خونین و جانگداز عاشورا است.

وی افزود: شرکت و حضور در مجلس عزای سید الشهدا (ع) و گریه بر مظلومیت آن حضرت نزد خداوند اجر و پاداش دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت سید الشهدا(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است.

حجت الاسلام ملکی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است، اظهار کرد: رزمندگان ما در جنگ هشت ساله با الگوگیری از مکتب سید الشهدا(ع) در مقابل رژیم بعثی و همدستانش ایستادند و جانانه از ارزش های اسلامی و انقلابی پاسداری کرده و بر دشمنان دین و انقلاب پیروز شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار