خبرهای داغ:
جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور:
جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با تأکید بر اینکه اصل حجاب به عفاف برمی‌گردد، گفت: عفاف و حجاب با کارهای ترویجی محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۴۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی ملازاده امروز در همایش سراسری امربه‌معروف و نهی از منکر استان همدان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، بابیان اینکه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در وزارت کشور تشکیل‌شده است، افزود: تشکیل این ستاد از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود که طرح آن برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد و این شورا در سال ۸۴ تشکیل این ستاد را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دو حوزه کاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین حقوق شهروندی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این دو مقوله از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با تأکید بر اینکه در راستای اجرای این طرح برای ۲۷ دستگاه اجرایی وظایفی در قالب ۳۱۰ بند تدوین و ابلاغ‌شده است، عنوان کرد: این اقدامات در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا اجرای طرح صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول و پس از دو سال برای ارتقا و بهبود وضعیت به وزارت کشور واگذار شد، بیان داشت: با فعالیت رحمانی فضلی در وزارت کشور موضوع صیانت از حریم امنیت عمومی و ترویج عفاف و حجاب در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی پررنگ‌تر شده و با قوت بیشتری در دستور کار استانداران و دستگاه‌ها قرار گرفته است.

ملازاده در ادامه بابیان اینکه هدایت کارکنان در حوزه عفاف و حجاب از انتظارات وزیر کشور است و در این راستا تدوین برنامه‌های درون‌سازمانی کارمندان ازجمله کارهای ارزشمند این ستاد است، گفت: کارمندان از افراد تأثیرگذار جامعه هستند که در این زمینه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای برای کارمندان تدوین شد.

وی با تأکید بر اینکه اصل حجاب به عفاف برمی‌گردد، افزود: عفاف و حجاب با کارهای ترویجی محقق می‌شود.

جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اشاره به اینکه بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در پایان سال بازرسی‌هایی را از دستگاه‌ها انجام می‌دهند، اظهار داشت: بازرسی بازرسان به‌منظور مچ‌گیری نیست بلکه به دنبال تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در بین کارکنان از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی هستند.

*وضعیت عفاف و حجاب در بخش‌های خصوصی بررسی می‌شود

وی بابیان اینکه با تعیین حدود پوشش زن و مرد و ابلاغ آن به حراست‌های ادارات و سازمان‌های دولتی شاهد رعایت ۸۰ تا ۹۰ درصدی حجاب در سازمان‌های دولتی هستیم، عنوان کرد: اکنون اجرای این طرح در سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی در دستور کار قرار دارد.

ملازاده بابیان اینکه سازمان‌ها و بخش خصوصی با این تصور که زیر نظر بخش دولتی نیستند می‌توانند با هر پوششی در محل کار خود حاضر شوند و حساسیت کمتری به مسئله حجاب و عفاف وجود دارد، بیان داشت: وضعیت عفاف و حجاب در بخش‌های خصوصی ازجمله پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر زیرمجموعه دستگاه قضایی بررسی می‌شود.

وی همچنین نظارت و ساماندهی مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی از مطالبات جدی وزارت کشور و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است، یادآور شد: در بحث حقوق شهروندی به دنبال افزایش رضایت‌مندی شهروندان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک از مهم‌ترین اهداف وزارت کشور است، افزود: با تحقق این هدف میزان مراجعه مردم به دستگاه‌ها کمتر و میزان تخلفات نیز کاهش پیدا می‌یابد.

ملازاده به ساماندهی مانکن‌ها و ویترین فروشگاه‌ها طبق دستور وزیر کشور در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شد که درنهایت با بازرسی از چندین مرکز خرید شاهد ساماندهی ۷۰ تا ۸۰ درصدی مانکن‌ها و ویترین فروشگاه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه اگر در اجرای وظایف ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استان‌ها هماهنگی وجود نداشته باشد با موازی کاری مواجه خواهند شد، بیان داشت: استان همدان در اجرای هماهنگ و یکپارچه این وظیفه از استان‌های برتر کشور است که امیدواریم الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات