در پی سفر رئیس‌جمهور چین به انگلیس، چینی‌ها برای اولین بار در یک نیروگاه هسته‌ای در انگلیس سرمایه‌گذاری می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۱۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، برای اولین بار چینی‌ها در یک نیروگاه هسته‌ای در انگلیس سرمایه‌گذاری می‌کنند که در منطقه«سومرست» واقع و تا سال 2025 آغاز به کار خواهد کرد.

به نوشته اسکای نیوز انتظار می‌رود، اعلام رسمی این سرمایه‌گذری چینی در دومین روز از سفر«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در انگلیس، امروز، انجام بگیرد.

چینی ها در بخش‌های دیگر همچون قراردادهای همکاری در صنایع فناورانه و خلاق به ارزش 325 میلیون پوند، شامل خودروهای کورسی همکاری خواهند داشت.

انگلیس در صدد است امکانات توریستی برای شهروندان چینی را به انگلیس تسهیل کرده و هزینه ویزای دو ساله برای اتباع چینی را به شدت کاهش دهد.

«دیویدکامرون» نخست وزیر انگلیس درباره روابط دو کشور گفت «چین به سرعت به یکی از بازارهای توریستی ما تبدیل شده بنابراین تسهیل آمد و شد برای توریست‌های چینی بسیار مهم است. به همین دلیل است که اعلام امروز من خبر بزرگی برای صنعت توریست ما و خبر بزرگی برای اقتصاد انگلیس است.»

این سخنان بعداز ملاقات ملکه انگلستان با رئیس جمهور چین در کاخ باکینگهام صورت گرفت. پس از این دیدار، شی جین پینگ گفت «از آنجایی که روابط استراتژیک و جامع چین و انگلیس وارد دهه دوم در سال جاری می‌شود، اجازه دهید فرصت را غنیمت شمرده و با یکدیگر به سوی آینده‌ای روشن‌تر در روابط چین و انگلیس برویم.»

رئیس جمهور چین در سفری 4 روزه در انگلیس به سر می‌برد که در طول این سفر با مقامات عالی‌رتبه شامل ملکه انگلستان و نخست وزیر این کشور دیدارهایی داشته و خواهد داشت.

ارسال نظرات