خبرهای داغ:
عضو شورای شهر تاکستان گفت:در عصرحاضر وظیفه آحاد جامعه ،به ویژه جوانان مومن و پر تلاش و کوشا،حفظ و صیانت از آرمان های مذهبی،تولید علم و به گردش در آوردن چرخه صنعت داخلی و رونق اقتصادی است.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۸۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان ، آتوسا پیرکاری مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان تاکستان با اشاره به نقش جوانان در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: جوانان می بایست با شناخت استعدادهای خدادادی خود، این ودیعه الهی را در جهت نیل به اهداف متعالی پرورش داده و تحصیلات عمومی و عالی خودرا نیز در همین مسیر به انجام برسانند. با همت در کسب چنین راهی، صفت الهی خلاقیت و نوآوری در آن ها متبلور شده، در مسیرصحیح سازندگی و تولید گام برخواهند داشت هدف از نزول قرآن، رشد و تعالی انسان و مقامی پسندیده و محمود است .

وی گفت: برای رسیدن به چنین مقام والایی،طرق زیادی در قرآن مطرح شده است که برخی از آن عبارتند ازکرامت، تقوا، هدفمندی، اجتماعی بودن و تعامل فرد و جامعه، تسخیر همه عناصر طبیعت توسط انسان…و کار به عنوان یکی ازمهمترین عبادات و هم رتبه ی جهاد ونشانه الهی و مایه ی عزت و سرافرازی ؛ و این که بیکاری، امری نکوهیده و ناپسند و عامل هم نشینی با شیطان است.

عضو شورای شهر تاکستان عنوان کرد: از دیدگاه اسلام، کار به گونه های مختلف من جمله :کارهای حکومتی، فرهنگی، اقتصادی و خدمات ..تقسیم می شود. لذا کارهای مناسب و مفید از دیدگاه اسلام عبارتند از: امر به معروف و نهی از منکر، قضاوت و حفظ امنیت-تعلیم و تربیت، دین پژوهی و تبلیغ- کشاورزی و باغداری ، دامداری، زنبورداری، تجارت، بهره برداری از دریا و رودخانه ها، صنعت، گردشگری، اجاره و کارگری…می باشد

وی گفت: از منظر کلام الله مجید، زندگی انسان در دنیا هرگز بدون رنج و تلاش نخواهد بود و هرکس فعالیت و تلاش خودرا در راه خدا قرار دهد، به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می کند. ارزش انسان نیز جز به مقدار این سعی و تلاش نیست.”لیس للانسان الا ما سعی”. به همین دلیل کار در اسلام به منزله عبادت است و حتی اگر کسی جان خود را در این راه از دست بدهد، درپیشگاه خدا، شهید محسوب می شود

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: اولیای خدا، همواره کار را جوهر وجودی انسان و همچنین بهترین تفریح برشمرده، خود نیز ضمن هدایت امت ، به کار و تلاش برای کسب معیشت مشغول بوده ؛ کار را موجب عزت، شخصیت، ایجاد انگیزه و عشق به زندگی پاک و راهی از راه های خداجویی می دانستند. بنابراین پیروان آنان نیز در جستجوی خیر دنیا و آخرت، باید در کارهای خیر از یکدیگر پیشی بگیرند. چرا که کوچکترین ذره از اعمال انسان از نظر خداوند پوشیده نیست.”فمن یعمل مثقال ذره خیر یره

پیرکاری گفت:برای کسب چنین راه ارزشمندی ،اگرهر لحظه از زمان و فرصت های جوانی از دست برود، موجب خسرانی جبران ناپذیر خواهد بود. بنابراین با مدیریت زمان ،منابع ، نیروها و استفاده بهینه از استعدادها و امکانات با امید و توکل به خداوند و فعالیت های مستمر و هدفمند، با عنایت وعمل به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقامتی ،جامعه ای پویا و مترقی، -آن چنان که شایسته آن هستیم- خواهیم داشت.

این بانوی شورای شهری با اشاره به نقش مسئولین در اقتصاد مقاومتی گفت: تمامی مسئولان جامعه از خرد تا کلان ،ازپایین تا بالاترین رده های مدیریتی باید برای حفظ و صیانت از اهداف و آرمان های ایران اسلامی برای ایجاد زمینه های اساسی و شرایط مناسب در جهت شکوفایی استعدادهای جوانان در راستای روحیه ی جهادی و اقتصاد مقاومتی و ایجاد تمهیدات کافی به منظور بروز و ظهور تهذیب و تحصیل و آموزش و تربیت قشر جوان ، خالصانه و صادقانه کوشا باشند و این رسالت الهی را با اغراض سیاسی و نیات منفعت طلبانه ی خود فضا را آلوده نکنند.


وی در پایان گفت: تا آنجا که با کسب توفیقات روزافزون موجبات عدم وابستگی کشور به بیگانه، و کسب استقلال اقتصادی ، آزادی و سرافرازی میهن عزیز با رضا و خشنودی خداوند و فراهم شدن زمینه های ظهور حضرت ولی عصر (عج) انجام پذیرد.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها