رسانه ونزوئلایی «ال‌اونیورسال» گزارش داد که روسیه با پرداخت مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون یورو به عنوان وام به کوبا، این کشور را در بخش انرژی یاری خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۵۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آمریکای لاتین به نقل از «ال اونیورسال»، براساس یک حکم دولتی، روسیه با پرداخت مبلغی معادل 1 میلیارد و 200 میلیون یورو به عنوان وام به کوبا، این کشور را در زمینه ساخت بخش‌های ترموالکتریکی یاری خواهد کرد.

در این حکم دولتی آمده است که روسیه برای احداث یک گروه نیروگاه 200 مگاواتی در مرکز ترموالکترونیکی «ماکسیمو گومز» و سه گروه نیروگاه با همین قدرت در مرکز ترموالکتریکی «استه» در «هاوانا» پایتخت کوبا، مبلغ مذکور را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

این حکم که به فرمان «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه صادر شده است، از وزرای اقتصاد، امور خارجه، توسعه اقتصادی و انرژی می‌خواهد که مذاکرات لازم برای امضای این توافق بین دو کشور را با کوبا به انجام برسانند.

پیش از این عنوان شده بود که روسیه و کوبا برای ساخت این بخش‌های ترموالکتریکی در قالب پروژه‌هایی مشترک با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

علاوه بر این حکم دولتی، ریاست اجرایی روسیه نیز طی حکم دیگری اعلام کرد که این کشور برای مدرن‌سازی کارخانه‌های فولادسازی کوبا مبلغ 100 میلیون دلار به این کشور آمریکای لاتین قرض خواهد داد.

در حکم رئیس اجرایی کوبا آمده است که مبلغ مذکور بین سال‌های 2016 تا 2019 به کوبا پرداخت می‌شود و حداکثر مبلغی که در سال 2016 برای این کشور در نظر گرفته شده 31 میلیون دلار است.

ارسال نظرات