همزمان با ششمین روز از ماه محرم مراسم شور حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۳۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; همزمان با ششمین روز از ماه محرم، مراسم " شور حسینی " در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران به همت دفتر فرهنگی هنری شهید آوینی این دانشگاه با حضور دانشجویان، اساتید و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد برگزار شد.

براساس این گزارش؛ حجت الاسلام والمسلمین هدایی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: از آغاز خلقت بشر تا کنون 5 نفر هستند که در اوج کمال انسانی هستند و به خمسه طیبه و آل کسا معروف هستند که امام حسین(ع)یکی از آن 5 نفر می باشد.

وی با بیان اینکه می بایست ابتدا عظمت امام حسین(ع) را شناخت و درک کرد افزود: امام حسین(ع)به خاطر زنده نگه داشتن و حفظ اسلام ناب محمدی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان گرانبهای خود را در راه اسلام فدا کرد.

حجت الاسلام هدایی با بیان اینکه اسلام کاملترین و جامع ترین دین در میان تمام ادیان است ، تصریح کرد: اسلام در همه عرصه ها انسان را به اوج کمال می رساند به طوری که دین اسلام و پیامبر(ص) بسیاری از مسائل و موضوعات پیش روی جامعه اسلامی را پیش بینی کرده اند که از مهمترین این موضوعات در بحث علم و موضوعات علمی به ویژه در حوزه پزشکی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اهمیت استحکام بنیان خانواده ها در دین اسلام، خاطر نشان کرد: دین اسلام دین مودت و مهربانی است و همواره به موضوع خانواده و لزوم استحکام بنیان آن پرداخته است.

در پایان این مراسم حضار با نوای گرم مداح و ذاکر اهل بیت حاج صادق قاسمی مسئول دفتر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی دهلران به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند و به سینی زنی پرداختند.


ارسال نظرات