عضو کمیسیون انرژی مجلس از ورود نمایندگان به موضوع خروج پتروشیمی ها از بورس کالای ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۲۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روبرت بیگلریان بیان اینکه موضوع اختیاری کردن عرضه پتروشیمی ها در بورس کالای ایران و واکنش صنایع پایین دستی نسبت به این موضوع در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده است گفت: بازار پتروشیمی از زمان ابلاغیه وزارت صنعت مبنی بر اینکه "عرضه کنندگان در صورتی که پس از دو مرحله پیاپی عرضه در بورس کالا، محصولاتشان  به فروش نرسید، مجازند خارج از بورس بفروشند"، به سوی عدم شفافیت پیش رفته است.

وی با اعلام این که من شخصا با خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مخالفم توضیح داد: طرح کردن این موضوع خود باعث نوسان و بی نظمی در بازار می شود و تحقق آن به طور مسلم یک عقب گرد ناهنجار در اقتصاد ملی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزیر صنعت با تضعیف نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نه تنها مشکلاتی برای اقتصاد کشور، بلکه شائبه هایی را در مورد ایشان نیز ایجاد کرده است.

بیگلریان با بیان اینکه اگر دلالی در بورس کالا وجود دارد، باید وزارت صنعت پاسخگو باشد تاکید کرد: متقاضیان کالاهای پتروشیمی در بورس کالای ایران از طریق سایت بهین یاب به این بورس جهت خرید معرفی می شوند؛ اگر وزیر صنعت ادعایی در این خصوص دارد، در ابتدا باید وزارتخانه تحت مدیریت ایشان در این خصوص توضیح دهد.

ارسال نظرات