مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متأسفانه در ایام خاص بسیاری از مرغداران خارج از سیستم مرغداری اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۹۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در خصوص روند قیمت مرغ در هفته جاری اظهار داشت: قیمت مرغ از ابتدای هفته جاری روند کاهشی را تجربه کرده و گفتنی است که در دو روز گذشته قیمت مرغ زنده و آماده به طبخ همواره ثابت بود و از سویی با توجه به افزایش تقاضا در اواخر هفته پیش بینی شده که تا حدودی قیمت مرغ به قیمت واقعی خود برسد.

 وی افزود: درحال حاضر متوسط قیمت مرغ زنده درب مرغداری بین کیلویی 4100 الی 4200 تومان و برای مصرف کننده در مناطق مختلف بین کیلویی 6 الی و 6 هزار و 400 تومان بوده است

 حجت با اشاره به کاهش قیمت مرغ در ایام محرم گفت: متأسفانه در ایام خاص همچون محرم بعضی از مرغداری ها خارج از سیستم مرغداری با تصوری مبنی بر افزایش تقاضا در بازار اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار مصرف می‌کنند و این موضوع درحالی است که افزایش عرضه موجب کاهش قیمت ها در بازار شده است.

 وی در ادامه گفت: درواقع مرغداران صنعتی و داری مجوز در چنین شرایطی باید با استفاده از تجربیات خود میزان تراکم جوجه ریزی خود را کاهش دهند. از شبکه دامپزشکی و معاونت امور دام تقاضا داریم که با استفاده از اهرم قانونی از اقدام جوجه ریزی غیر قانونی مرغداران متخلف که موجب ضربه به صنعت مرغداری است جلوگیری کنند.

 مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: بنابراین با توجه افزایش تقاضا برای این محصول امیدواریم که قیمت مرغ به قیمت واقعی خود حدود 7 الی 7 هزار و 500 تومان که مورد تأیید وزارت جهاد است برسد زیرا در این صورت حقوق تولیدکننده و مصرف کننده حفظ خواهد شد.
ارسال نظرات