عضو کمیسیون کشاورزی گفت: طی روزهای آینده میزان تولید و مصرف برنج ایرانی تعیین خواهد شد و تا پایان دی ماه هیچ‌گونه واردات برنجی نداریم.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۹۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، رحمت‌الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مورد میزان تولید و کشت برنج در سال جاری، گفت: طی جلساتی که با مسئولین وزارت کشاورزی صورت گرفته، قرار شد میزان تولید و نیاز برنج در سال جاری را تا چند روز آینده برآورد و اعلام کنند.

وی در خصوص اینکه آیا واردات برنج از پاکستان در قبال بدهی دولت این کشور به ایران صحت دارد، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و تا پایان دی ماه، واردات برنج نخواهیم داشت.

نماینده گلستان و علی‌آباد در مورد پر کردن برنج‌های خارجی داخل کیسه‌های برنج ایرانی، افزود: سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان، با متخلفین در این زمینه برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: طی جلساتی که با مسئولین سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان داشتیم، تصمیم گرفته شد که از این پس، روی تمام برنج‌های کشت داخل و برنج‌های وارداتی، آزمایش‌های کامل انجام شود و پس از تأیید سلامت برنج‌ها در کیسه‌هایی که دارای شناسنامه سلامت هستند، بسته‌بندی و به بازار عرضه شوند تا به این وسیله، هم دست دلالان و متخلفین از بازار برنج قطع شود و هم برنج سالم و مطابق با ذائقه‌ی ایرانی، سر سفره ایرانیان بیاید.
ارسال نظرات