خبرهای داغ:
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور:

بقا و دوام ارزش‌های جامعه در گرو زنده نگه‌داشتن یاد شهداست

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور احیا و تقویت روحیه شهادت طلبی در فضای استان را از برکات حضور شهدای گمنام در همدان عنوان کرد و گفت: بقا و دوام ارزش های جامعه در گرو زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۲۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر زمردیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداران منطقه یک همدان، اسدآباد، فرسفج، دمق، شیرین سو و گل تپه، جزء بهترین شهردارانی هستند که در 6 ماهه نخست سال جاری به بهترین شکل در آماده سازی گلزارهای شهدای گمنام موفق عمل کرده اند.

وی افزود: نقش شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در ایجاد یادمان های شهدای گمنام و برنامه های فرهنگی در کنار گلزارهای این پیکرهای مطهر بسیار تعیین کننده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور ابراز داشت: در بین این مدیران، شهرداران دمق، شیرین سو و گل تپه با همدلی و هم زبانی و ایثار و تلاش شبانه روزی برای اینکه مراسم شهدا به بهترین شکل انجام شود؛ بهترین عملکرد را به نسبت دیگر شهرداران درنیمه اول سال جاری برای آماده سازی مزار شهدا در کوتاه ترین زمان داشته اند.
وی عملکرد و اقدامات شهرداران و مسئولان این شهرها را نشانه روحیه مدیریت جهادی و اعتقاد راسخ به راه شهیدان والامقام دانست و از خداوند منان و شهیدان والامقام برای آنان توفیقات روزافزون را خواستارشد.
زمردیان با اشاره به نقش حمایتی و کلیدی اعضای شوراهای اسلامی شهرها به عنوان تصمیم سازان و عامل توسعه بستر های فرهنگی به ویژه ارزش های اسلامی همچون ایثار و شهادت در جامعه خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید همانند سال‌های دفاع مقدس برای حفظ دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس که ثمره از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است؛ همچنان حامیان مؤثری درتقویت این جریان بزرگ فرهنگی باشند.
وی حضور شهدای معزز گمنام دراین زمان را موقعیت مناسبی برای ادای دین به آرمان های امام و انقلاب و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب و قدردانی از شهیدان و خانواده هایشان و جامعه ایثارگری عنوان کرد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور اظهار کرد: وجود 130 نفر از شهدای معزز گمنام در استان، نشان دهنده میراثی عظیم است که توسل به آنها و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و معنوی به وجود آمده در شهر که به برکت حضور آنها است، می‌تواند ما را در ایجاد تمدن نوین اسلامی یا همان مدینه فاضله ای که شهدای برای برپائی آنها از همه چیز خود گذشتند تا به آن برسند، رهنمون سازد.
وی احیا و تقویت روحیه شهادت طلبی در فضای استان را از دیگر برکات حضور این پیکرهای مطهر برشمرد و تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ياد شهدا بايد هميشه در فضاى جامعه زنده باشد.

زمردیان تصریح کرد: باید راه و رسم شهدا را که گنج های زمانه بوده و حالا ما میراث دار آن هستیم با برنامه ریزی صحیح، ساخت و مراقبت از یادمان های شهدای معزز گمنام و استفاده از ظرفیت های گروه های مردمی به ویژه جوانان برای تبدیل این مکان های مقدس به پاتوق های فرهنگی و محور قرار دادن این مکان ها در مراسم های مذهبی، همواره زنده نگه داریم چراکه بقا و دوام ارزش‌های جامعه ما در گرو این اقدام است.

پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار