خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان دردومین جلسه صمیمی چهره به چهره با روحانیون اهل تسنن بوکان گفت: شهادت در راه خدا موجب شکست استکبار جهانی شده است
کد خبر: ۸۵۸۳۵۹۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دومین جلسه صمیمی چهره به چهره روحانیون اهل تسنن بوکان با فرمانده سپاه این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه صمیمی فرمانده سپاه بوکان در سخنانی با تسلیت شهادت سردار همدانی و دیگر هم رزمانش در سوریه گفت: شهادت در راه خدا و امت محمد رسوالله از بزرگترین نعمت های است که خداوند منان تنها به کسانی اهدا می کند که پرچم دار و محافظ دین وی بودند که سردار بزرگ اسلام همدانی و دیگر همرزمانش به واقع چنین افرادی بودند.

سرهنگ پاسدار علی رضا مظاهری افزود: این بزرگ مردان کیلومتر ها از خانه و کاشانه خود دور شدند تا حافظ دین مبین اسلام بوده و با جریان تکفیری داعش مقابله کنند تا امنیت مرزهای ایران اسلامی از گزند شیاطین قرن معاصر محفوظ باشد.

وی اظهار کرد: با همت و تلاش این بزرگان است که اکنون در این کشور با امنیت کامل زندگی می کنیم پس لازم است که با تمام وجود قدر دان چنین افرادی باشیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری چنین جلساتی با روحانیون را آشنایی با مشکلات این قشر از جامعه که پرچم داران واقعی دین پیامبر اسلام هستند دانست و تصریح کرد: تمام سعی ما در این جلسات چهره به چهره هدف گذاری معینی است که در آن بتوانیم تا حد امکان مشکلات روحانیون را برطرف کنیم.

وی نقش روحانیون در جامعه را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: در حالی که گروهای تکفیری به فرمان صیهونیست و امریکا جهت نابودی اسلام حقیقی دست بالا زدند روحانیون می توانند با روشنگری های خود ذهن مردم را نسبت به این گروه ها که هیچ بوی از انسانیت نبرده اند باز کند.

وی در پایان صحبت های های خود افزود: امیدواریم این جلسات چهره به چهره هر ماه یک بار برگزار شود تا بیش تر از بیش بتوانیم به روحانیون و ماموستاهای بوکانی در مورد موضوعات مختلف جامعه به بحث و گفت و گو بپردازیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام تقی خدایی فام مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در سخنانی کوتاه به مسئله روحانیت و انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانیون شیعه و سنی با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پیوندی ناگسستنی دارند و تمام توان خود را برای حفظ انقلاب که به معنای واقعی حافظ اسلام محمدی (ص) است به کار گرفتند.

وی افزود: ماموستای برجسته ای چون به سارانی در روستای به ساران مریوان از جمله این روحانیونی است که به معنای واقعی حافظ انقلاب و اسلام بود و در نهایت در راه هدف خود به شهادت رسید.

حجت الاسلام خدایی فام اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از 30 سال از شهادت این ماموستای اهل سنت اکنون مزار ایشان مامن عاشقان و دل سوختگان شیعه و سنی است که در کنار هم بر سر مزار وی حاضر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گروهای تکفیری پرداخت و عنوان کرد: وظیفه روحانیون برای آگاه سازی مردم از جریان وهابیت و تکفیربسیار سنگین است و نیاز است روحانیون با جدیت تمام با روشنگرهای خود نسبت به این گروهای وحشی بپردازند.

در ادامه نیز چندین ماموستای بوکانی به ایراد سخنرانی پرداختند و مشکلات خود را با فرمانده سپاه این شهرستان در میان گذاشتند.

ارسال نظرات