خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز شکاف‌هایی چون اختلاف فرهنگی و اقتصادی و فساد را در جامعه کم کرده و انسان را باادب، خداشناس خداترس و مسئولیت‌پذیر می‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۹۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی حسنی حلم امروز در شورای اقامه نماز شهرستان همدان با بیان اینکه نماز باید انسان را تربیت کند و جامعه را به سمت تعالی ببرد، اظهار داشت: آنان که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و نیز آنان که در بسیاری از جنگ‌ها با حضرت علی(ع) جنگیدند نماز می‌خواندند و از نظر امام علی(ع) جنگ ما به خاطر نماز است.

وی با تأکید بر اینکه نمازی که انسان را مسئولیت‌پذیر، قدرشناس و فرهنگ پذیر کند نماز موردنظر ائمه(ع) بوده است، افزود: نماز، برخی را به قعر جهنم می‌برد و برخی را به تکامل و صعود می‌رساند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان خطاب به افرادی که دارای تمکن هستند، گفت: در قرآن سفارش شده که اقامه نماز بر عهده کسی است که تمکن دارد و تمکن تنها دارایی مالی نیست.

وی با تأکید بر اینکه این افراد باید بستر مناسب را برای اقامه نماز در سطوح مختلف جامعه فراهم کنند، اضافه کرد: خواندن نماز یک وظیفه فردی است، اما اقامه نماز وظیفه اجتماعی و حکومتی و نیز بر عهده کسی بوده که حرفش نافذ است و مردم سخنان او را می‌پذیرند و این می‌تواند تمکن سیاسی، مالی، اجتماعی و یا فرهنگی باشد.

حسنی‌حلم همچنین به سخنان حضرت علی(ع) در زمان خلافت و خطاب به استاندارانش اشاره و عنوان کرد: ایشان فرموده‌اند که اعمال شما تابع نماز شماست.

وی بابیان اینکه اگر خواهان جامعه‌ای سالم و به دور از ناهنجاری‌ها هستیم باید نماز را هم در درون خود و هم در سطح جامعه ترویج دهیم، ادامه داد: نماز شکاف‌هایی چون اختلاف فرهنگی و اقتصادی و فساد را در جامعه کم کرده و انسان را باادب، خداشناس خداترس و مسئولیت‌پذیر می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان حلم با عنوان این نکته که نماز وسیله‌ای برای رشد و بالندگی انسان‌هاست که اجتماع را می‌سازد، یادآور شد: امام خمینی(ره) و تمام شهدای انقلاب تا شهدای امروز، نماز خواندند و در دلها نفوذ کردند.

وی همچنین به شهید رجایی به‌عنوان کسی که نسل جدید او را ندیده‌اند اما این سخن وی را شنیده اند که «به نماز نگویید کاردارم، به کار بگویید وقت نماز است» اشاره کرد و گفت: شهید رجایی با همین جمله در ذهن جوان امروز ماندگار شده است.

حسنی حلم بابیان این نکته که هر که برای نماز کار کند پشیمان نمی‌شود، افزود: در هر کاری پشیمانی است اما هرچه برای ترویج نماز در درون انسان‌ها کار شود جامعه آباد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات