امام جمعه همدان تأکید کرد

ضرورت تبیین حقیقت نماز در جامعه

امام جمعه همدان با بیان اینکه حقیقت نماز در جامعه نیازمند تبیین است، گفت: نماز یک حقیقت گمشده و در آیین بندگی خدا یک پاک باختگی است.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۶۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان همدان اظهار داشت: به راستی نماز یک حقیقت گمشده است.

وی افزود: اگر حقیقت نماز به درستی زنده شود و به آن تجسم بخشند تا خود را معرفی کند، به طور‌ قطع بر مغفول ماندن آن تاثیر می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به تارکان و کاهلان نماز نیز اشاره و بیان کرد: علت اینکه افرادی نماز نمی‌خوانند و یا با نماز رابطه خوبی ندارند، به حقیقت نماز دست نیافته‌اند.

وی با بیان اینکه برای حقیقت و دستاوردهای نماز کتاب‌های بسیاری نوشته شده و جا دارد که بازهم نوشته شود و حقیقت نماز در جامعه نیازمند تبیین است، گفت: نماز در آیین بندگی خدا یک پاک باختگی است و چنانچه با نیت پاک باختگی قرائت شود، نماز واقعی است.

محمدی به جایگاه و اهمیت نماز در بین ائمه و بزرگان اشاره و تأکید کرد: نماز در بین ائمه و پیامبر اکرم(ص) به قدری اهمیت داشت که بر طبق روایات در هنگام اذان حال پیامبر(ص) دگرگون می‌شد.

وی عنوان کرد: بی‌نمازان در نزد خداوند از جایگاه و منزلت بسیار پایینی برخوردار هستند به طوری که طبقه هفتم جهنم برای بی‌نمازان در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به مقام والای بوعلی سینا در دنیا اشاره و اظهار داشت: بوعلی سینا در دوران زندگی خود وقتی با مشکلی مواجه می‌شد به نماز رجوع کرده و حل مشکل خود را از خداوند طلب می‌کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های آخرالزمان، بی‌توجهی و نادیده گرفتن نماز در بین امت رسول الله(ص) است که براثر این بی‌توجهی، دچار گرفتاری می‌شوند.

محمدی با تاکید براین مسئله که فرزندان خود را از سنین کودکی به نماز خواندن عادت دهید، بیان کرد: در صورتی که فرزندان به نماز خواندن ترغیب نشوند، والدین آنها جهنمی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات