سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' نوجوانان حسینی همزمان با سراسر کشور به مناسبت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۰۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دانش آموزان بوشهری درحالی که پیشانی بند یا حسین بر سر داشتند دراین آیین حاضر و به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: هدف از برگزاری این سوگواره دانش آموزی تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) است.
حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه افزود: در روز عاشورا جوانان و نوجوانان زیادی به شهادت رسیدند که سرآمد و نماد جوانان شجاع حضرت علی اکبر(ع) و نماد نوجوانان نیز حضرت قاسم(ع) است.
وی اضافه کرد: نوجوانان حسینی و قاسمی در این شرایط یا باید به سمت ولایت حق و یا به سمت باطل و شیطان بروند.
خسروپناه با بیان اینکه دنیای امروزمملو از ابزار فساد است گفت: فضای مجازی موجود یکی از ابزارهایی است که اگر فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم همانند چاقو دست خود را می‌بریم.
وی اظهارکرد: امروز به وسیله تلفن همراه بسیاری از شبهات اعتقادی و انحراف‌های اخلاقی در بین مردم و بویژه جوانان و نوجوانان ترویج می‌شود.
خسروپناه یادآور شد: فضای مجازی و ابزار مدرن بد نیست ولی اگر فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم به عنوان ابزار انحراف تلقی می شود.
وی افزود: امروز در این آیین باشکوه جوانان و نوجوانان جمع شده‌اند تا با امام حسین‌(ع) عهد ببندند که شبیه به حضرت قاسم‌(ع) عزت نفس، اخلاق حسن، شجاعت، تواضع و ولایت مدار باشند.
خسروپناه گفت: وقتی حضرت قاسم (ع) می‌گوید ' مرگ برای من از عسل شیرین تر است' این اوج عزت و شجاعت آن نوجوان 13 ساله را می‌رساند.
در این آیین دانش آموزان به عزاداری و سوگواری پرداختند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها