مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 باب کتابخانه عمومی روستایی در کردستان وجود دارد، گفت: از این تعداد 14 باب نهادی و 13 باب مشارکتی است.
کد خبر: ۸۵۸۳۴۹۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی در نخستین دوره آموزشی مهارت های کتابداری در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی روستایی استان کردستان اظهار داشت: سنندج با 5 باب بیشترین تعداد کتابخانه های عمومی نهادی را در استان داراست.

وی با اشاره به افتتاح سه باب کتابخانه عمومی نهادی در مهر ماه سال جاری در شهرستان کامیاران، عنوان کرد: بر این اساس این شهرستان نیز پس از سنندج در رتبه دوم قرار دارد.

احمدی از فعالیت 28 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان خبر داد و افزود: در این تعداد 13 باب در روستاهای استان فعال است و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار روستایی داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان داشت: شهرستان سنندج با 11 باب بیشترین تعداد کتابخانه های عمومی مشارکتی را در استان دراست و سقز نیز با 7 باب در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک 7 باب کتابخانه عمومی مشارکتی دیگر در شهرستان سقز راه اندازی می شود، تصریح کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد این کتابخانه ها به زودی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور صادر می شود.

احمدی با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی، اظهار داشت: کتاب یکی از مهم ترین ارکان توسعه در هر جامعه ای است و نیل به توسعه در گرو نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با تاکید بر اینکه کتابخانه های عمومی در روستاها باید مرکز ثقل فرهنگی باشند، گفت: کتابداران با عملکرد خود در این زمینه نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

وی عنوان کرد: کتابداران در کتابخانه های عمومی باید نسبت به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی و اشراف کاملی داشته باشند تا بتوانند نقش خود را به عنوان یکی از عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی به خوبی ایفا کنند.

احمدی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی کتاب خانه در روستاهای استان یکی از اولویت های کتابخانه های عمومی است، گفت: در این راستا امسال 3 باب کتابخانه عمومی نهادی در کامیاران راه اندازی شده و مجوزهای لازم برای افتتاح چند کتابخانه عمومی مشارکتی نیز اخذ شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در پایان اضافه کرد: استان کردستان توسط مقام معظم رهبری (دامت برکاته) با عنوان استانی فرهنگی نامگذاری شده است و همه باید در راستای تحقق این فرمایش راهبردی تلاش کنیم.

ارسال نظرات