سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی گفت: شهداء محور وحدت، برادري و اتحاد بين مسلمان هستند.
کد خبر: ۸۵۸۳۴۵۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در سومين يادواره جانباز شهيد سردار حاج حبيب لك زايي و گرامي داشت شهيدان سردار همداني و حجت الاسلام توكلي كه در حسينيه صاحب الزمان(ج) خاش برگزار شد، با بيان اينكه یکی از مولفه های مهم قدرت جمهوری اسلامی ایران شهداء هستند، اظهار كرد: شهداء محور وحدت، برادري و اتحاد بين مسلمان هستند و شهيد شيعه و يا سني هيچ فرقي با يكديگر ندارد زيرا تمامی این شهیدان هدف مشترک و يكساني داشتند.

وي با بيان اينكه هدف اصلي شهداء دفاع از كيان مقدس جمهوري اسلامي بود، گفت: تعداد 100 شهید دفاع مقدس و 200 شهید امنیت و آسایش اين استان از بين اهل سنت و 2 هزار شهید نيز از اهل تشیع نشان دهنده هدف والا و مشترک بین شهداي شیعه و سنی در جهت دفاع از خاك و ناموس ايران اسلامي بوده است.

سردار معروفي با بيان اينكه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس تمامي كشورها از شرق تا غرب عليه ايران اسلامي متحد شده بودند، تصريح كرد: با شجاعت، بيداري و بصيرت جوانان و رزمندگان اجازه نداديم حتي يك وجب از خاك مقدس ايران اسلامی به دست بيگانه بیفتد.

وي افزود: همه ما با شهداء عهد بسته ایم که راهشان استمرار داشته باشد و نباید گرفتاری های روزانه باعث شود از شرکت در این مراسم ها و يادواره ها غافل شده و شرمنده شهداء شویم .

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: برگزاری يادواره شهدا می‌تواند در تأثيرگذاری دينی و مذهبی بر روح و روان جوانان و نوجوانان بسيار مثمرثمر باشد و آنان را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان بيمه كند.

وي با بیان اینکه شهداء نام‌آوران تاریخ بشریت هستند، اذعان كرد: شهداء به مقام عندالله رسیدند و هیچ مقامی بالاتر از این مقام نیست و شهید سردار لکزایی و سایر شهداء نيز به اين مقام والا نائل آمدند.

سردار معروفی با بيان اينكه پنج ویژگی در شهداء سبب شد تا آنان براي ما الگو و سرمشق باشند، افزود: اولین ویژگی اين شهداء، گذشت از دنیا و خواسته هاي دنیوی بود و جانشان را در راه اخلاص، ايثار و فداكاري گذاشتند تا ما امروز امنيت داشته باشيم.

وي ادامه داد: گذشت از مال دومين ويژگي شهداء بود زيرا شهداء اموال و دارايي خود را فداي نظام مقدس جمهوري اسلامي كردند و گذشت از آبرو نيز سومين ويژگي شهداي والامقام بود که جهت دفاع از میهن، کشور و ناموس خویش از آن گذشتند.

سردار معروفی اذعان كرد: گذشت، فداكاري، ايثار و جانفشاني از عزیزانی مثل؛  پدر، مادر، همسر و فرزند بزرگترین محور و ديگر ويژگي ی برجسته ی شهيدان در جبهه هاي حق عليه باطل بود.

وي با اشاره به مجاهدت ها و جانفشاني هاي سردار همداني، گفت: شهید سردار همدانی در 40 سال مجاهدت و سردار لك زايي در بيش از 30 سال خدمت هرگز احساس خستگی نكرد آنها پاسداراني تکلیف گرا و رسالت گرا بودند.

وي افزود: پیامبر اکرم(ص) در رسالت و وظيفه اي که در دوران امامت خود داشت هیچ وقت خسته نشد و تا پایان عمر مبارک خویش مردم را به دین مبين اسلام دعوت مي كرد و رسالت خود را با تمام قوت و قدرت انجام داد.

وي بيان كرد: در هشت سال دفاع مقدس هیچکس خسته تر از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نبود اما هیچکدام از این بزرگواران هرگز ابراز خستگی نكردند.

سردار معروفي با تاكيد بر تقويت وحدت، برابري و برداري در بين مردم استان سيستان و بلوچستان، افزود: زماني كه سردار همداني با سن 70 سالگي به سوريه مي رود و در آنجا شهيد مي شود نشان از آن دارد که دفاع از خاك و ناموس شیعه و سنی نمي شناسد بلکه مسئله اسلام در میان است و جنگ شیعه و سنی آن چیزی است که آمریکا و کشورهای جيره خوار آن به راه انداخته اند.

وي با بيان اينكه جنگ مذهبی در منطقه بهانه و توطئه اي بیش نیست، گفت: در غزه حتي یک نفر اهل تشيع وجود ندارد اما مجاهدان راه اسلام همانند سردار همدانی ها در غزه و سوريه پا به پاي برادران سنی در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی غاصب هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به سه مولفه اي كه سبب عزت و سربلندي جمهوري اسلامي ايران در هشت سال جنگ تحميلي شد، افزود: مولفه ايمان و اعتقاد عملي به خدای یگانه و توكل بر پروردگار متعال باعث شده تا دشمن باورهاي ديني و اعتقادي ما را هدف قرار داده و به دنبال تضعيف اين باورها است.

وي تصريح كرد: اتحاد، وحدت و دفاع ملي مولفه دوم در جنگ تحميلي بود زيرا در اين نبرد شیعه و سنی، کرد، بلوچ، لر، روحاني، كشاورز، كسبه، معلم و دانش آموز هیچ تفاوتي با يكديگر نداشتند و همه براي دفاع از نظام گوش به فرمان رهبري بودند و در صحنه نبرد با قدرت حضور پيدا كردند.

وي بيان كرد: اگر ملت ایران بزرگ و با افتخار  شده و حرف براي گفتن دارد و 6 كشور قدرتمند جهاني در برابر ايران به مذاكره نشسته اند و زانو زده اند همه به واسطه ی اتحاد و انسجام این ملت است و اینکه همچنان در برابر آنها ايستادگي خواهیم كرد و نخواهیم گذاشت تا دشمن و استكبار جهاني به داخل كشور ما نفوذ پيدا كنند.

سردار معروفي با بيان اينكه پيروزي در فتنه 88 مهر تاييدي بر مسئله اتحاد ملي است، افزود: استكبار جهاني مي خواهد از راه تضعيف و سست كردن عقايد و باروهاي ديني ما به داخل كشور نفوذ كند و در میان ما تفرقه ایجاد كند ولي غافل از اينكه ملت ايران اسلامي هميشه بيدار و با بصيرت هستند و با ولايتمداري خود مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني مي زنند.

وي گفت: ولایت و رهبری مهمترين مولفه و محور ايران اسلامي است و دشمن می داند که مرجع صدق ما رهبری ماست و ايشان با خردمندي و تیزبینی کشور را هدایت می كنند و نقشه ها و توطئه هاي دشمنان را نقش برآب مي كند و راه راست را به ما نشان مي دهد.

سردار معروفي  به جايگاه رفيع ولايت اشاره كرد و افزود: درخشش امروز انقلاب اسلامي در جهان نشأت گرفته از ولايت و بركت خون شهداء است و صدور انقلاب، بيداري ملت هاي اسلامي و جهاني شدن انقلاب از اهداف مدبرانه بنيانگذار جمهوري اسلامي بوده است .

وي با بيان اينكه سردار شهيد لكزايي يك انسان ولايت مدار و فدايی رهبر بود، اذعان كرد: برای آگاهی از اهداف انقلاب اسلامی ايران باید سیره و آرمان شهدا را مطالعه کرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به رشادتهای شهدا و صبر و بردباری خانواده های شهدا اذعان كرد: عزت و عظمت ملت و کشور ما مرهون این ایثارگری ها است و برای تداوم آن یاد شهدا را زنده نگه داشته و پشتیبان و پیرو ولایت فقیه باشیم.

ارسال نظرات