عضو شورای هماهنگی ائمه جمعه کشور بیان داشت: ایستادن ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهان نمایش یک معجزه است و این همان دست ولایت است که پشت ملت را گرفته و هدایت می کند.
کد خبر: ۸۵۸۳۴۱۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام اختری صبح امروز در مراسم عزاداری سید الشهدا، امام حسین (ع) در جمع پایوران و کارکنان سپاه امام رضا(ع) و نواحی مستقر در مشهد در مجتمع فرهنگی آیه‌ها به ویژگی احیاگران اسلام از منظر قرآن اشاره کرد و مهم ترین آن را بصیرت، آگاهی، هوشیاری، داشتن قدرت تحلیل موضع خود و دشمن و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن شناسی برشمرد.

وی داشتن صبر و استقامت را از دیگر ویژگی های یاران حق عنوان کرد و به فرمایش امام علی (ع) که فرمودند « علم حق را کسی به دوش می گیرد که اهل صبر و مقاومت باشد» در این زمینه اشاره داشت.

اختری اظهار داشت: سوریه و عراق باید بداند زنده بودنش در ایستادگی و مقاومت در برابر داعش است.

این مدرس حوزه تاکید کرد: در یک امت اسلامی همه آحاد مردم از جمله عالمان، دانشگاهیان، سربازان، پاسداران، مدیران و غیره بایستی برترین باشند تا بتوانند دین خود را به عنوان دین کامل به جهانیان اعلام کنند.

عضو شورای هماهنگی ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ مانع زیاد است بنابراین امت بزرگ اسلام در رسیدن به اهداف والای خود باید صبر پیشه کند چرا که امتی پیروز میدان است که استقامت کند وگرنه از دور خارج می شود.

اختری اذعان داشت: اگر قرار باشد ظهور امام مهدی (عج) زمینه ای داشته باشد کدام امت برتر از امت اسلامی می تواند زمینه ظهور باشد.

وی بیان داشت: شهید مطهری و برخی دیگر از بزرگان بحث دارند مبنی بر اینکه آیا ظهور یک شبه است و یا اینکه زمینه هایی دارد. در معارف قرآنی و عقلی ما کمال تدریجی است، اسلام و گسترش آن نیز تدریجی است و ظهور منجی هم تدریجی می باشد و مرحله کمال آن این است که علایم حتمی آن بروز پیدا کند.

وی اظهار داشت: ایستادن ملت ایران در برابرقدرت های بزرگ جهان نمایش یک معجزه است و این همان دست ولایت است که پشت ملت را گرفته و هدایت می کند.

اختری یادآور شد: امت منتظر ظهور مهدی(عج) افضل مردم در همه زمان هاست چرا که از عقل کامل برخوردار است و غیبت امام زمان با شهودش برایش فرقی ندارد و غیبت امام و پیشوای خود را دلیل و بهانه ای برای گریختن از صحنه نمی کند.

عضو شورای هماهنگی ائمه جمعه کشور به اهمیت بصیرت ملت اشاره کرد و افزود: دشمن به بصیرت ملت ما حساس است چرا که می داند ملتی که بصیر باشد پایش نخواهد لغزید.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) قیام کردند تا مردم را از جهالت و سردگمی نجات دهند.

گفتنی است در ادامه، مراسم تشییع بسیجی، رضا دامرودی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در این محفل برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها