قیمت نفت در حالی‌که روز گذشته 3 درصد کاهش یافته بود به دنبال افزایش پیش‌خریدها از سوی تجار امروز افزایش یافت و بشکه‌ای 48.72 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۳۲۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، قیمت نفت در ساعات پایانی روز گذشته پس از اینکه قیمت‌ها حدود 3 درصد افت کرد، به علت پیش خریدهای تاجران دوباره افزایش یافت اما نگرانی در مورد فزونی عرضه و سلامت اقتصاد جهان مانع از این افزایش‌ها شد.

در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 11 سنت افزایش 48.72 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته با افت قیمتی 1.85 دلاری یا 3.7 درصدی مواجه شده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 14 سنت افزایش 46.03 دلار فروخته شد. این نوع نفت نیز روز گذشته 3 درصد یا 1.37 دلار کاهش قیمت داشت.

ین لی بران تحلیلگر بازار در سیدنی گفت: «پیش خریدها سبب شد که قیمت‌ها اندکی افزایش یابد... اما نگرانی در مورد افزایش تولید نفت ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و رشد اقتصادی ضعیف‌تر در چین بر بازار تاثیر گذاشت.»

وی افزود: «عوامل موثر بر بازار اندکی آشفته است.»

سرمایه‌گذاران همچنین نتیجه نشست فنی کارشناسان نفتی اوپک و کشورهای غیر اوپک در روز چهارشنبه و نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار آمار تولیدات صنعتی چین در این هفته را رصد می‌کنند.

ارسال نظرات