استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بسیج:

بسیجیان همواره دغدغه دین و پیشرفت دارند

دکتر احمدرضا بسیج؛ سه مقوله معرفت، نیت خالص و توجه به فرامین رهبر انقلاب را راهکار برون رفت از مشکلات و نفوذ برشمرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۲۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در گفتگو با خبرنگار ما،‌ اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین به دلیل اینکه آنه دانش آموخته غرب هستند و به اقتصاد سوسیالیستی و اومانیستی یا در یک کلام اقتصاد غرب اعتماد دارند.

وی، افزود: خیلی فرمایشات مقام معظم رهبری را جدی نمی گیرند و باوری نسبت به این مسئله که تنها راه نجات اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی است که آقا با تمام مسائلی که می داند و هم اشرافی که بر مسائل داخلی و خارجی و بین المللی و فکر اقتصاد دارد اقتصاد مقاومتی را بیان می فرمایند؛ اما این مسئولان با توجه به اینکه اشراف نسبت به اینکه اقتصاد اسلامی ندارند و اقتصاد غرب را مطالعه کرده اند نه تنها در این دولت بلکه در دولتهای قبل هم با این مشکل مواجه بوده ایم.

وی، افزود: کسانی مسئولیت اقتصاد را برعهده داشته اند که نسبت به اقتصاد اسلامی اطلاعی نداشته اند یا اگر کسانی پیدا شده اند و مسئله اقتصاد اسلامی را پیش کشیدند اینها را بصورت ناباورانه نگاه کرده اند و خیلی صریح موضع مخالف نمی گیرند؛ ولی در عمل نیز تمایل چندانی ندارند چون باورش ندارند.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: نکته دوم این است که همانگونه که ما می بینیم مسئولین ما چشمشان به بیرون از مرز ها می باشد و فکر می کنند که حل بحران های اقتصادی به دست اقتصاددانان جهانی که در آمریکا یا اروپا نشسته اند می باشد، غافل از آنکه این مشکلات اقتصادی در جهان حتی در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و محصول فکر و اندیشه همین اقتصاددان ها است و ما هم بهتر از آنها نخواهیم بود.

دکتر بسیج، ادامه داد: مسئله سوم هم اینکه از نظر بسیاری از اقتصاددانانی که مسئولیت اقتصادی کشور ما را برعهده دارند اقتصاد چیزی است جدا از فرهنگ ،سیاست و اخلاق؛ درحالی که در باب اقتصاد مقاومتی، اقتصاد در کنار سیاست، فرهنگ، اخلاق، آداب و رسوم و در یک کلام در کنار دین می بینیم نه در واقع جدا از دین و بلکه در طول بقیه مسائل دینی است.

وی، تصریح کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی به دین و آداب رسوم و فرهنگ نمی زنی؛ ولی این درحالی است که با اقتصاد غربی شاید مشکل اقتصادی کشور حل گردد؛ اما با چه قیمتی، به همان قیمتی که ما در جهان غرب با آن مواجه هستیم. به رفاه، ثروت، علم بیشتر؛ اما انسانیت کمتر. و این متاسفانه از دید مسئولین اقتصادی ما دور است و به این عمق و نقطه توجه لازم را ندارد.

دکتر بسیج، گفت: دشمن از زمانی که ابلیس یا آدم و حوا درگیر شد، درصدد نفوذ در فرهنگ و افکار و زندگی آدم و حوا بوده، هست و خواهد بود. مطلبی نیست که آدم خود را به ندانستن بزند و اگر ما مثلا مذاکره ای با آمریکا انجام داده ایم آمریکا دست از شیطنت، گرگ بودن و دست از شکارچی بودن خودش بر می دارد و ما را به حال خود وامی گذارد. این درحالی است که هم خودش اقرار می کند و دین ما، عقل و مشاهدات میدانی می گوید و رهبر ما هشدار می دهد که آمریکا در صدد نفوذ است.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری، افزود: نکته دوم اینکه در مقابل هجوم دشمن کسانی که مسئولیت دارند از جمله به صورت ویژه برعهده بسیجیان است. همه بسیج اعم از حقوقدانان، اساتید دانشجویی، طلاب، هنرمندان و ... .

وی، ادامه داد: برای پیشرفت در این مقابله اولین قدم دشمن شناسی است و باید ابزارهای هنری فرهنگی سیاسی و اقتصادی آنها را فهمید، هم نرم افزار و هم سخت افزار. و می بایست عزم جدی برای مبارزه داشت و در همین روزهای سوگواری سالار شهیدان هستیم بدانیم که حتی اگر لازم شد از خیلی از لذتها و خیلی از موفقیتها و موقعیتها دست برداریم تا در آن جبهه پیروز شویم.

دکتر بسیج، خاطرنشان ساخت: چشممان باید به انگشتی باشد که از سوی مقام معظم رهبری به سمتی اشاره می شود و ببینیم که چه می فرمایند و کجا فرمان حرکت و کجا فرمان ایست می دهد.

این استاد دانشگاه، تأکید کرد: بنابراین سه مقوله معرفت، نیت خالص و توجه به فرامین رهبر انقلاب می تواند راهکار ما برای برون رفت از مشکلات و نفوذ همه جانبه غرب باشد.

دکتر بسیج، دین و پیشرفت را دغدغه بسیجیان دانست و گفت: در همه زمان و دوران ها اگر بسیج نبود انقلاب، اسلام و انسانیت هم نبود. درست است که امروزه رسما نام بسیج می نهیم بر کسانی که دغدغه دین و پیشرفت دارند؛ اما همیشه در طول تاریخ اسلام این دغدغه را داشته اند و ما امروز به نام بسیجی می‌نامیم.

وی، در پایان اظهار کرد: اگر این افراد نبودند اسلام هم نبود و می بینیم که در هرکجا که اسلام نیست رنگ و بویی از انسانیت هم نیست.

ارسال نظرات