مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی بیان داشت: رویکرد اجرای طرح پرورش تک گونه کپور ماهیان می‌تواند راندمان تولید در واحد سطح را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۲۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ماهیان گرم آبی در خصوص طرح آزمایشی پرورش تک گونه کپور ماهیان اظهار داشت: طرح پرورش تک گونه کپور ماهیان که به صورت آزمایشی و پایلوت در دو استان مازندران و گیلان اجرا شده یقین است درهر هکتار بین 25 الی 40 تن برداشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در واقع رویکرد اجرای این طرح در استخرهای بتونی و با حداقل آب مصرفی و کاهش هزینه‌ها می‌تواند راندمان تولید در واحد سطح را به بیش از 50 درصد افزایش دهد.

آقازاده در ادامه بیان کرد: سال گذشته 18 هزار تن صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس عراق، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان داشته‌ایم و گفتنی است 95 درصد از این میزان مربوط به کپور ماهیان بوده که همواره امیدواریم با رصد بازارهای جدید و کمک دولت بتوانیم صادرات این نوع ماهیان را افزایش دهیم.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: توسعه مکانیزاسیون، لایه روبی و اصلاح استخرها، سرمایه گذاری و ساماندهی بازارهای هدف می‌تواند علاوه بر افزایش سه برابری راندمان تولید افزایش اشتغال و صادرات را نیز به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات