واردات ماهی به سبب کاهش 45 درصدی تولید قزل‌آلا

مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور گفت: بیماری ویروسی VHS در بین ماهیان قزل ‌آلا موجب سوء‌استفاده دلالان در واردات ماهیان کم‌ارزش شده است.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۱۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان کشور درخصوص میزان تولید ماهی قزل‌آلا در سال‌جاری اظهار داشت: میزان تولید ماهی قزل‌آلا در سال‌جاری همانند سال گذشته حدود 120 هزار تن خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در تولید ماهی قزل‌آلا جزء پنج کشور تولیدکننده در دنیا هستیم اما متأسفانه بیماری ویروسی VHS که از حدود چهار سال پیش به سبب ضعف عملکرد سازمان دامپزشکی در بین این ماهیان شیوع پیدا کرد موجب شد که برخی دلالان با سوء‌استفاده از کاهش 45 درصدی تولید قزل‌آلا اقدام به واردات ماهیان کم‌ارزش در کشور کنند.

قاسمی در ادامه گفت: استان‌های سردسیری همچون لرستان، مازندران، کرمانشاه و کهکیلویه و بویر احمد قطب تولید قزل‌آلا در کشور هستند هر چند که سایر کشورها نیز به صورت پراکنده به تولید این ماهیان فعالیت دارند.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور با اشاره به صادرات قزل‌آلا به روسیه تصریح کرد: هر چند که روس‌ها علاقمند به خرید این ماهی هستند اما به سبب حمایت‎های لازم از تولیدکنندگان و مشکلات عدیده‌ای که در این زمینه وجود دارد تاکنون موفق به صادرات این نوع ماهیان به روسیه نبوده‌ایم.
ارسال نظرات