امام جمعه بوشهر بابیان اینکه بخشی از حرکت انقلاب اسلامی ایران مبارزه در جهت آزادی علم در جهان است، افزود: دانشجویان ما با شهادت خود اولین سنگر دفاع مقدس علمی و عقیدتی را در دفاع مقدس انجام دادند و این حماسه را آفریدند که بعد از سال‌ها، امروز یاد و خاطره این شهدای شاهد علم و فناوری و متعهد به علم، این‌چنین گرامی می‌دارید
کد خبر: ۸۵۸۳۱۶۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش ملی گرامیداشت شهدای دانشجو استان بوشهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بوده است که جامعه بشری را از سقوط در باتلاق متعفن استثمار، استعمار و استکبار نجات دهد و در بستر عدالت محوری به سمت اوج معنویت و کمال بشری هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر گفت: شهدای دانشجو والاترین مقام را در عرصه علم در تاریخ جهاد دارا هستند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه چه کسانی به این مهم آگاه هستند، بیان داشت: نخستین گروهی که تعهد پیدا می‌کند که در این معلوم حرکت کند و جان خودش را نثار کند، علما، اساتید و دانشجویان هستند.

وی تصریح کرد: چرا که هم می دانند و از مقوله دانایی‌اند و هم تعهدی که در عرصه علم داشته‌اند به نحو شایسته و با خون خود انجام داده‌اند و این والاترین نوع ادای تعهد است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: هیچ‌گاه انقلاب اسلامی ایران دانشجویان عزیزی را که در سوسنگرد مانند شهید علم الهدی و بسیاری از دانشجویان استان بوشهر در جنگ تحمیلی خون خود را نثار کردند، فراموش نخواهد کرد.

وی متذکر شد:  برخی از این دانشجویان شهید استان بوشهر در عرصه تفکر،  اندیشه  و تلاش در عرصه تحصیل علم  بی‌نظیر بودند و ما هم بسیاری از این شهدای دانشجو استان را به خوبی نشناخته ایم.

صفایی بوشهری افزود:  بسیاری از آنها امروز می توانستند در عرصه تولید علم و در برخی از امور دارای مرجعیت علمی باشند ولی مثل دیگر شهدا به خاطر تعهدی که داشتند، علم آنها تعهد آورد و تعهد آنها، آنها را در بستری قرار داد که جان خود را دادند که این نظام، دانشگاه، فضاهای علمی و ما همه در فضایی پر از امنیت به سمت علم تعهدآور، ارزشی و آرمانی برویم.

وی ابراز داشت: در آینده نه چندان دور ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری دارای چنان شاخصه‌های عالی حکومتی می‌شود که در عرصه علم دارای مرجعیت علمی در جهان به ویژه علوم استراتژیک مثل نانو، هوافضا، بیوتکنولوژی و رادیو داروهای بنیادین و هسته ای شویم.

 

صفایی بوشهری ادامه داد: دانشجویان ما گذشته از اینکه در عرصه علم کوشیده‌اند، در عرصه تعهد نیز حماسه آفریده‌اند و این کاری بزرگ برای یک انسان عالم و متعهد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر بیان داشت: در حال حاضر علم به اسارت رفته و اگر در گذشته سلطان محمودهای غزنوی، ابوعلی سینا را محدود می‌کرند هم‌اکنون امپریالیزم علمی توسط آمریکای جنایتکار در تمامی جهان این سلطه را اعمال می‌کنند.

صفایی بوشهری گفت: جهان سلطه به حوزه علم نگاه استکباری و استعماری دارند و اینجاست که حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، عالمان، دانشمندان و دانشجویان ما باید در یک عرصه‌ای که مقام معظم رهبری برگشوده و آن نهضت و جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و از آن‌طرف حوزه ایمان، اخلاق، تقوا، جهاد و مردم‌داری است، تلاش کنند و اساساً علم را نجات دهند.

وی در پایان بابیان اینکه بخشی از حرکت انقلاب اسلامی ایران مبارزه در جهت آزادی علم در جهان است، افزود: دانشجویان ما با شهادت خود اولین سنگر دفاع مقدس علمی و عقیدتی را در دفاع مقدس انجام دادند و این حماسه را آفریدند که بعد از سال‌ها، امروز یاد و خاطره این شهدای شاهد علم و فناوری و متعهد به علم، این‌چنین گرامی می‌دارید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها