خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان گفت: تشکیل شورای راهبردی امور بانوان در حوزه ایثار و شهادت باید در دستور کار کارگروه بانوان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۳۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری همدان با تقدیر از استقبال مردم از سردار شهید همدانی اظهار داشت: یکی از مطالبی که در حوزه دفاع مقدس باید به آن پرداخته شود موضوع حضور بانوان در عرصه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه بانوان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارند، بیان کرد: مادران و همسران و خواهران شهید اندوخته های معنوی دارند که باید درعرصه فرهنگ ایثار و شهادت از آن استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان یکی از بی بدیل ترین کارهای انجام شده در حوزه دفاع مقدس بود، عنوان کرد: تشکیل شورای راهبردی امور بانوان در حوزه ایثاروشهادت باید در دستورکارکارگروه بانوان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بیان نقش بانوان در دفاع مقدس عقب بوده است، گفت: نقش مادران و خواهران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس باید مشخص و تببین شود.

الهی تبار با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی باید در حوزه بانوان و خانواده با کارگروه بانوان همکاری داشته باشند، افزود: دستگاه های مرتبط با امور بانوان باید با اهتمام جدی با دفتر امور بانوان استانداری همکاری کنند.

وی بیان داشت: در حوزه انتصابات و عرصه مدیریتی نیز می توان در مصادیق مختلف از حضور بانوان استفاده کرد و بانک اطلاعاتی بانوانی که جنبه مدیریتی دارند و یا درعرصه های مختلف فعال هستند، تهیه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه های خود اشتغالی برای بانوان در دستور کار فرمانداران و شهرداران قرار دارد، بیان داشت: ایران به کنوانسیون حمایت از کودکان پیوسته و بر همین اساس وظایفی به وزارت کشور محول شده که وزارت کشور نیز این وظایف را به دفتر امور بانوان واگذار کرده و ازهمین رو هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم در این زمینه نیز باید انجام شود.

الهی تبار با بیان اینکه حرکت ها و ایده های نو که در حوزه بانوان انجام می شود نیاز به کارفرابخشی و منابع اعتباری دارد، اظهار داشت: استان همدان درحوزه کودک ونوجوان فعالیت های مختلفی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه به حوزه فرهنگی کودک و نوجوان باید به طور ویژه پرداخته شود، افزود: دستگاه های که با کودک ونوجوان مرتبط هستند همکاری های لازم با دفتر امور بانوان در راستای کنوانسیون حمایت از کودکان را انجام دهند.

* کارگروه کودکان به کارگروه امور بانوان و خانواده اضافه می‌شود

مدير کل امور بانوان استانداری همدان نیز در این جلسه خواستار همکاری دستگاه ها در خصوص اجرای برنامه های کودک و نوجوان با دفتر اموربانوان استان شد و اظهار داشت: مقتضیات هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و بر همین اساس اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه کودک ونوجوان در استان مبنای بومی دارد.

طاهره دوروزی با تاکید بر اینکه تصمیمات در حوزه آسیب شناسی کودک ونوجوان و برنامه های فرهنگی باید مطابق با استان بوده و تقلید از استان های دیگر نباشد، بیان داشت: بومی سازی برنامه ها موجب انسجام بیشتر و تعامل بین دستگاه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه کودکان باید حساس سازی شود، بیان داشت: کارگروه کودکان به کارگروه امور بانوان و خانواده اضافه می شود.

مدير کل امور بانوان استانداری همدان با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه های خود اشتغالی برای بانوان در هر شهرستان ضروری است، عنوان داشت: مشکل بانوان خود اشتغال عرضه و فروش تولیداتشان بوده و از همین رو ایجاد بازارچه ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات