خبرگزاری بسیج: رئیس فرهنگسرای رضوان از نمایش مسیر شهادت از زمان حضرت مسلم(ع) تا کنون در تکیه «امتداد سرخ» ویژه‌ برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین(ع) و هم‌عهد شدن عزاداران با شهیدان در این تکیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۰۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد سعادت با بیان اینکه خط سرخ شهادت سرمشق گرفته از عاشورای حسینی است، تصریح کرد: در تکیه امتداد سرخ ویژه‌برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع)، شهدای ۱۷ شهریور ۵۷، شهیدان «بهروز ابراهیمی» و «ناصر پیربراغی» که مصادف با ماه محرم بوده است و شهدای دفاع مقدس که در ماه محرم به شهادت رسیده‌اند شهیدان «سهراب حیدری» و «اصغر وصالی» و شهدای عاشورای ۸۸ شهیدان «امیرحسام ذوالعلی» و «علیرضا ستاری» معرفی شده‌اند. 

 وی ادامه داد: در بخش دیگر این تکیه در راستای ترویج روحیه جهاد، ایثار و شهادت به معرفی شهدای مدافع حرم شهید سردار «حسین همدانی» و «محمد حمیدی» و شهدای حج سال۶۶ شهید «حاج محسن اورومی» و شهید قاری قرآن «حاج حسنی کاگر» که شهید فاجعه منا سال ۹۴ است، پرداخته‌ایم.

 رئیس فرهنگسرای رضوان افزود: عکس شهدا به همراه بیوگرافی آن‌ها در تکیه قرار گرفته است که مراجعان بعد از آشنایی با زندگی شهدا در مقابل آینه‌ای قرار می‌گیرند و با دیدن عکس خود جای شهدا، در جهت ادامه مسیر شهدا با آن‌ها هم عهد می‌شوند.

وی افزود: مراجعه کنندگان در پایان بازدید خود از تکیه با نوشتن متن و امضای آن با شهدا عهد می‌بندند که ادامه دهنده راه آن‌ها باشند. 

 ویژه برنامه «جلوه سوگ» همزمان با آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) با برپایی ۱۰ تکیه آغاز به کار کرده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.

 

ارسال نظرات