ویژه برنامه بصیرت عاشورایی دراداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود برگزار شد
کد خبر: ۸۵۸۳۰۳۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دراین مراسم که در رثای سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برگزار شد، فرماندارشاهرود، امام جمعه شاهرود، رئیس واعضاءشورای اسلامی شهر، مدیران ادارات و آحادمردم حضور داشتند.

امام جمعه شاهرود دراین مراسم با یادآوری ابعاد مختلف نهضت عاشورا گفت: درنهضت امام حسین(ع) از هرقشر وسنی یک نماینده وجود دارد، از کودک شیرخوارگرفته تا نوجوان و جوان و میانسال وپیر؛ گویی برای هر سنی حادثه کربلا پیامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی بااشاره به حدیثی مبنی بر ضرورت وجایگاه محبت اهل بیت(ع) گفت: طبق این حدیث به ما آموزش داده اند که انسان نباید ازمحبت اهل بیت دست بکشد اگرچه فاسق باشدو این بیانگر اهمیت ویژه محبت اهل بیت(ع) در نظام تفکری اسلام است.

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) اصل واساس است و باقی اعمال عبادی حتی نماز ذیل آن تعریف می شود و بلکه هیچ عملی بدون محبت و ولایت اهل بیت(ع) ارزشی ندارد.

وی همچنین در تبیین جایگاه محبت امام حسین(ع) گفت: درنقلی آمده است که علامه طباطبایی(ره) عارف ومفسربزرگ قرآن کریم گفته است" دستیابی به را ههای سلوک الی الله بدون قرآن و معرفت سیدالشهداء امکان پذیرنمی باشد".

وی معرفت سیدالشهداء را ریسمانی دانست که انسان را جهشی بالا میکشد.

ترابی راه دستیابی به این ریسمان را همین حضور وکسب معرفت در مجالس حسینی دانست.

در ابتدای این مراسم نیز حاضرین با قرائت زیارت عاشورا و عزاداری در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وخاندان واصحاب با وفایشان اشک ماتم ریختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها