معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات قرآن یادبود "حسن دانش" در یزد برگزار می‌شود، گفت: بیش از 1000 نفر در مسابقات قرآن استان یزد شرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۲۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود میرجلیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به جانباختن زائران خانه وحی در سرزمین منا و عروج شهادت‌گونه قاریان برجسته قرآن کریم، در ارتباط با مسابقات قرآن کریم در یزد اظهار داشت: امسال با توجه به تغییراتی که انجام گرفت، گروه سنی بزرگسالان از 18 سال به بالا در مسابقات قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به این که مسابقات گروه سنی زیر 18 سال امسال با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، گفت: امسال قریب به یک هزار نفر در گروه سنی 18 سال به بالا شرکت کردند که از این تعداد 254 نفر به مسابقات استانی راه پیدا کردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: عمده افرادی که به این مرحله راه پیدا کردند با اشاره به سطح داوری و سطح مسابقات، هر یک از نخبه‌های قرآنی استان به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن استانی در روزهای ششم، تا هشتم آبان در آستان مقدس حضرت امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.

میرجلیلی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال جای خالی استاد دانش را داریم، این مسابقات را به نام یادبود استاد حاج حسن دانش نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت قرآنی استان یزد، اظهار داشت: این امید را داریم که امسال هم در مسابقات کشوری رتبه اول را از استان یزد شاهد باشیم و بتوانیم نماینده‌ای در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه در مسابقات فینال تواشیح و هم‌خوانی کشوری چند تیم از یزد حضور دارند، گفت: همچنین در مسابقات قرآن هم نفرات برتر کشوری و مسابقات بین‌المللی حضور دارند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات