مراسم استقبال از دو لاله، از لاله های هشت سال دفاع مقدس:
زنجان شهر شهید پرور یک شنبه،26 مهر میزبان دو لاله ی دیگر از لاله های دفاع مقدس هشت ساله بود که مراسم استقبال از این دو شهید در حسینیه ی سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۶۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، این مراسم پرفیض با حضور سردار کرمی فرمانده سپاه استان، سرهنگ طهماسبی مسئول سپاه ناحیه زنجان، علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس، فرمانداران زنجان و خدابنده، صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، فرماندهان عالی رتبه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان، خانواده های شهیدان منصور سودی و محمد محمدی و مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بوی خدا می پیچد؛ گویی در شهر خبری دیگر است، زنجان را مهمانانی ویژه است، مهمانی از دیار مردان، دیار رزم آوران دلاور هشت ساله، دیار پوتین های خاکی و قرآن های جیبی، گویی جنگ آن سالها سرزمینی برای خود شده بود و این دسته گل ها از همان سرزمین اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، در این مراسم ضمن خوشامدگویی به این دو شهید، گفت: بازگشت شهدا دراین زمان، انقلابی به پا می کند تا همه با تجدید بیعت، پشتیبان ولایت فقیه باشند.

سردار جهانبخش کرمی عمل به وصیت شهدا را خواستار شد و افزود: دفاع از انقلاب ،اسلام و خون پاک شهیدان و حرکت بر محور ولایت از خواسته های شهیدان است که باید به آن عمل کرد.

وی در ادامه از الگو قرار دادن ویژگی های بارز شهدا همچون شجاعت، ایثار، اخلاق و رفتار نیک سخن گفت و تاکید کرد: امروزه ما نیز در حال دفاع مقدس هستیم زیرا دشمنان با تمام توان برای آسیب رساندن به اعتقادات و باورهای دینی کشور تلاش می کنند اما ملت ایران همیشه پیروزخواهد شد.

فرمانده سپاه استان به صبر خانواده های این دو شهید طی سال های طولانی اشاره و افزود: سفر طولانی این شهیدان انتظار و صبر خانواده هایشان را به دنبال داشت اما این بیانگر معامله ی آن ها و خانواده شان با خداست.

سردار کرمی در ادامه ویژگی های شهید سودی و محمد محمدی را بیان کرد: سردار منصور سودی یکی از فرماندهان شجاع جنگ بود که فرمانده تیپ انصارالمهدی استان در آن زمان بود و شهید محمد محمدی یکی از نوحوانانی بود که درس خود را رها کرده بود تا از کشور دفاع کند.

سردار منصور سودی و محمد محمدی از شهیدان عملیات نصر هفت، عملیات مستقل سپاه استان زنجان هستند که عشق به ولایت آن ها را به این وادی کشانده است.

خوش آمدید گل های بی خار، پرستوهای مهاجر برای نجات خاکتان پر کشیدید و چه کسی بودید که خدا شما را پذیرفت.

عزت و جلال شما را که دارد؟ می بینید مردم فوج فوج به استقبالتان آمده و خوشامد می گویند.ای ولی نعمتان شهر ما، ای مایه ی آرامش ما خوش آمدید.

یکی از بانوانی که در این استقبال شرکت کرده بود، این طور می گفت: هنگامی که دلم تنگ می شود به سراغ شهیدان می روم، دلم با آنها آرامش می یابد و پس از خدا تکیه گاهم اینان هستند که نجاتم می دهند.

اکسیری دارید شما بس گران بها، روح و جان شهرمان، افتخار و زینت دنیای ما عجیب هوای همه را دارید.

خواهر شهید سردار منصور سودی از احساس خود می گوید: احساس می کنم برادرم خود بازگشته است و بسیار خوشحالم چون پس از 28سال انتظار شیرین و تلخ به سر رسیده است و با بازگشت او عقده ی 28ساله ی دلم گشوده شد و آرام شدم.

سودی از ویژگی ها و خاطرات خود با سردار منصور سودی بیان می کند: من بسیار وابسته برادرم بودم اما به برادرم افتخار می کنم که در سن 24سالگی فرمانده و سردار بزرگ بسیار مهربان، شجاع و عاشق بود که در عین لطافت روحش فردی جدی بود.

فرزندان پهلوان وطنم حسین وار جنگیدند و حسین وار شهید میدان شدند و چه خوش درخشیدند.

مادر شهید 11ساله، شهید محمد محمدی از انتظار 28ساله ی خود سخن به میان می آورد: چشم انتظاری من خیلی سخت بود زیرا فرزندم قول داده بود چهار روز پس از عاشورا بیاید و من برای او در را باز می گذاشتم شاید که بازگردد و دفتر و کتابهایش را نیز برایش نگاه داشته ام.

افروز محمدی می افزاید: مایه ی افتخار من است که فرزندم شهید است و راه دین و اسلام را رفته است و دست مرا نیز در آخرت بگیرد

ارسال نظرات