همایش نهضت ما زنده ایم در مدارس دخترانه دلیجان برگزار شد

این همایش با هدف احیاء هویت دینی و در راستای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب و فرهنگ ملی کشور همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه های متوسطه الزهرا(س)، پروین اعتصامی، فدک اندیشه و بنت الهدی دلیجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۰۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

این همایش به منظور تقویت شجاعت، عفت، ایثار، از خود گذشتگی و احساس مسئولیت در بین دختران جوان، ترویج و نشر فرهنگ و تفکر بسیجی در بین جوانان و دختران و ارتقاء سطح آگاهی دختران جوان نسبت به جایگاه و مسولیت زن مسلمان همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه های متوسطه الزهرا(س)، پروین اعتصامی، فدک اندیشه و بنت الهدی دلیجان برگزار شد.

حجت الاسلام نورمحمدی، از اساتید حوزه علمیه در این همایش گفت: دشمن امروزه و در جنگ نرم، به دنبال تسخیر روح ایثار، مقاومت و ایمان از زنان و دختران جامعه ما است.

وی افزود: علاوه بر نقش موثر زنان و دختران در شکل گیری انقلاب اسلامی، بانوان این مرز و بوم در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز نقش بسیار تاثیرگذار و ارزنده ای را ایفا کردند.

وی با اشاره به حضور بانوان و دختران در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: زنان در جامعه اسلامی باید با حفظ عفت و حیا، در بخش های مختلف فعالیت داشته باشند، به ویژه در عرصه ی اقتصاد مقاومتی، تربیت نسل و حجاب و عفاف می توانند ایفای نقش کنند.

معصومه آباد از جمله بانوانی است که در روزهای اولیه جنگ در حالی که مسئولیت امدادگری و پرستاری داشت، به همراه تعدادی دیگر از شیرزنان پرستار به اسارت دشمن بعثی در آمد.

"من زنده ام" کتابی است که در آن معصومه آباد به بیان خاطرات خود از دوران کودکی تا پیروزی انقلاب، وقوع جنگ تحمیلی و ماجرای روزهای سخت اسارت در کنار سه زن دیگر ایرانی در زندان های عراق پرداخته است.

در این کتاب نویسنده، شرح مفصلی از رشادت رزمندگان را که اسیر در زندان رژیم بعث عراق بودند به رشته تحریر درآورده است.

ارسال نظرات