مسئول تعلیم و تربیت سپاه تنگستان گفت: صحنه عاشورا آینه تمام نمای ایثار و جانفشانی امام حسین (ع) و یاران با وفایش بپد و آن حضرت با شهادتش در نبرد سحت با دشمانان از مرگ نرم همه انسانها جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۰۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان؛ حجت الاسلام سید حسن مهدی در جمع کارکنان سپاه تنگستان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: ماه محرم در عرف جامعه اسلامی ما، ماه مصیبت و عزا است، چون با شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش و اسارت خاندان آن حضرت مصادف شده و این ماه یادآور حادثه دردناکی است که به عنوان ماه حماسه و جهاد و پیروزی خون بر شمشیر است.

وی گریه بر امام حسین(ع) را در راستای حفظ این تعالیم و زنده نگه‌ داشتن کربلا ارزشمند خواند و تصریح کرد: آن حضرت را در مظلوم‌ترین شرایط در تنگناها قرار دادند و هر کس غیر از امام حسین(ع) بود به یقین از اهدافش دست بر می‌داشت؛ اما آن حضرت با کار خارق‌العاده در کربلا درس مقاومت و انحراف‌ناپذیری به همه انسان‌ها دادند.

حجت الاسلام مهدی در ادامه تصریح کرد: بهترین راه دفاع از کربلا عمل به فکر امام‌ حسین(ع) است و در وهله اول ما باید امام حسین(ع) را بشناسیم و به راحتی او را از دست ندهیم؛ چراکه دشمنان می‌خواهند حسین(ع) را از ما بگیرند.

وی تصریح کرد: ما باید در محافل و مجالس حسینی به ابعاد محرم توجه کنیم؛ به طوری که هم عزاداری و نوحه‌سرایی برای مظلومیت امام حسین(ع) کرده و هم از حماسه حسینی و عزت و آزادگی آن حضرت درس‌های لازم را فرا گیریم.

ارسال نظرات