امام جمعه موقت مریوان با اشاره به اینکه اهل سنت در روز عاشورا روزه می گیرند، گفت: از دیدگاه اهل سنت واقعه روز عاشورا داغ بزرگی بر دل مسلمانان گذاشت و تا به امروز این داغ ادامه دارد و فراموش نمی شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۸۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه موقت مریوان در همایش ویژه دبیران و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مریوان که با حضور مسئولین ارشد این شهرستان برگزار شد،ضمن تسلیت ماه محرم با بیان اینکه خداوند در قرآن از چهار ماه قابل احترام نام می برد، افزود: در ماه های حرام (محرم، رجب، ذی الحجه، ذی القعده) به مسلمانان توصیه شده در این ماه ها نسبت به یکدیگر ظلم نکنند.


وی ادامه داد: این ماه ها از دیدگاه اهل سنت قابل احترام است و در کتاب ها و احادیث اهل سنت آمده است پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز عاشورا روزه بوده است و قبل از نبوت، حضرت در روز عاشورا روزه می گرفتند و در احادیثی دیگر آمده است که حضرت محمد مصطفی(ص) روز عاشورا را بزرگترین روز در بین روزهای دیگر دانسته است و ماه محرم را نیز بعد از ماه مبارک رمضان بزرگترین ماه اعلام کرده است.


ماموستا رستمی با بیان اینکه اگر کسی در روز عاشورا نسبت به خانواده و نزدیکان خود رفتار خوبی داشته باشد خدواند پاداش رزق و روزی یکسال را برای وی در نظر می گیرد. وی واقعه ماه محرم را عامل بوجود آمدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: خدواند در قرآن بیش از 600 آیه در مورد آن آورده و مردم را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق کرده است.


این روحانی اهل سنت قیام امام حسین(ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به واقعه روز عاشورا، گفت: این حادثه داغ بزرگی بر دل مسلمانان گذاشت . وی تصریح کرد: این داغ تا به امروز ادامه دارد.


امام جمعه موقت مریوان به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرموده است هر آن کس که من و حسن و حسین (ع) و همچنین پدر و مادر آنها را دوست داشته باشد پاداش و درجه او در روز قیامت همنشینی با حضرت محمد(ص) است.

وی ادامه داد: اهل بیت من در میان شما مانند کشتی نوح است کسی که بر آن سوار شود ( دست بگیرد ) رستگار و کسی از آن عقب بیافتد غرق می شود. وی اضافه کرد: فضیلت بزرگی که خدواند متعالی به حضرت حسین(ع)داده است در احادیث صحیح اهل سنت، احترام به این بزرگوار تأکید شده است.

( من احبنی واحب هذین واباهما وامهما کان فی درجتی یوم القیامه )

وی در پایان افزود: در روز تاسوعا و عاشورا به پیروی از پیامبر گرامی اسلام روزه می گیریم که عبادت در این روز به نسبت روزهای دیگر ارج و قرب بیشتر در پیشگاه خدواند متعالی دارد.

ارسال نظرات