با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرهای نمونه گردشگری کشور چهارمین نشست شهرهای نمونه گردشگری کشور در نیشابور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۸۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه: چهارمین نشست شهرهای نمونه گردشگری کشور با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرهای نمونه گردشگری کشور در نیشابور برگزار شد.

در این مراسم که در دو بخش برگزار شد ابتدا در بخش عمومی، نقطه نظرات، مسائل و موارد عمومی شهر میزبان و برنامه های جانبی دیگری در این زمینه مطرح و در بخش تخصصی این نشست نیز ضمن بررسی و چاره اندیشی برای هویت شهرهای نمونه گردشگری و مسایل آنها مطالب تخصصی نیز ارائه گردید.

 شهردار ابرکوه به عنوان دومین سخنران بخش تخصصی با ارائه گزارش تصویری از تجربیات کشورهای خاورمیانه در توسعه گردشگری و بیان جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری و بیان جایگاه مدیریت شهری در توسعه اقتصاد و بویژه توسعه گردشگری به ایراد سخن پرداخت.

حسین حاتمی در این همایش ضمن اشاره به ضرورت ها و چالشهای مباحث سرمایه گذاری و درآمدزایی شهرداری ها، اشاره ای به ظرفیت ها و پتانسیل شهر تاریخی ابرکوه داشت که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. وی افزود: بنا بر توافق های انجام شده احتمال قوی نشست بعدی در یکی از شهر های استان یزد و در پایان فصل پاییز برگزار خواهد شد.

حاتمی بیان داشت: در این همایش مسایلی نظیر بررسی راهکارهای مداخله در بافت تاریخی کاشان، طراحی ورودی شهرهای نمونه گردشگری و بررسی نقش شهرها در توسعه اقتصاد و گردشگری ارائه شد. 

 

ارسال نظرات