علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در جمع فرماندهان و مجموعه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، بهترین ابزار برای مصاف در جنگ نرم، را تمسک به قرآن و تمسک به بهترین مفسران قرآن، یعنی اهل بیت پیامبر (ص) اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۷۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله محمدی ری شهری یکی از اقدامات مهم، ارزنده و تاثیرگذار در جهت ارتقای معنویت جامعه را برگزاری محافل قرآنی دانست و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر جامعه خصوصا جوانان با معارف قرآنی، اینگونه برنامه ها در هر سال با رونقة، جدیت و کیفیت بالاتر استمرار یابد.

وی گفت: مساله برنامه ریزی و تلاش برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام که از سوی رهبرمعظم انقلاب مطرح شد، مهمترین نکته ای است که باید سرلوحه عمل همه مسئولان و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد، زیرا چنانچه ایشان فرمودند، مخاطب جنگ نرم مردم، نخبگان، دانشجویان و جامعه دانشگاهیان هستند و همگان باید در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی گفت: هدف جنگ نرم، گمراهی و استحاله از درون است و روش مقابله با آن در روایت شریف ثقلین توسط  پیامبراکرم(ص) بیان شده است، زیرا ایشان در این روایت که به تواتر از شیعه و اهل سنت نقل شده، همه مسلمانان را از صدر اسلام تا دامنه قیامت خطاب قرار می دهند و می فرمایند اگر به قرآن و عترت من، تمسک بجوئید، هرگز گمراه نمی شوید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه باید برپایی محافل قرآنی زمینه ساز تمسک به قرآن باشد گفت: هدف همه تلاش ها و فعالیت های قرآنی باید، تمسک به قرآن باشد، زیرا آنچه انسان را از انحرافات عملی و اخلاقی مصون می دارد، تمسک به قرآن و عترت است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: برای مقابله با جنگ نرم، باید در اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور تمسک به این کتاب آسمانی تحقق پیدا کند و باید حفظ قرآن، قرائت قرآن و سایر برنامه های قرآنی مقدمه ای برای تمسک و انس با قرآن باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه در بیان قرآن مفهوم شیطان به دوگونه شیاطین انس و شیاطین جن، اطلاق می شود، بیان کرد: تعبیر شیطان بزرگ که از سوی امام راحل برای آمریکا بکار برده شد، الهام گرفته شده از آیات قرآن و روایات اسلامی است، زیرا سردمداران جنگ نرم و در راس آن ها آمریکا عمل شان، عمل شیطان است و ابلیس صفت هستند و برای اینکه جامعه را از ارزش های اسلامی دور کنند، جنگ نرم را طراحی و آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: بنا به آنچه در روایات مورد تاکید قرار گرفته است، انس با قرآن مانع نفوذ و کارایی وسوسه های شیاطین جن و انس می شود و همه مردم، خصوصا قاریان و حافظان قرآن باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که  تمسک به قرآن، مانع شکست آن ها در جنگ نرم و حافظ آن ها از گزند وسوسه های شیاطین جن و انس در نبرد تبلیغاتی دشمن خواهد بود.

ری شهری همچنین با بیان روایتی از رسول اکرم(ص) اظهار داشت: همانطور که گیاه با آب رشد و نمو پیدا می کند، انسان نیز با خواندن قرآن و ذکر خدا به کمال می رسد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند نیروهای مسلح باید ایمان قوی داشته باشند که یکی از عوامل تقویت ایمان، انس با قرآن است و انس با قرآن سبب می شود انسان در برابر وسوسه شیاطین مصون بماند و یکی از آفت هایی که ما امروز با آن درگیر هستیم مسئله جنگ نرم است که یکی از مهم ترین سلاح های مقابله با جنگ نرم انس با قرآن است.

وی در بخش دیگیر از سخنان خود با بیان روایتی از امام زین العابدین(ع) خاطر نشان کرد: ایشان وقتی بعد از ختم قرآن دعا می کردند که خدایا کاری کن که من نه فقط در مجالس، بلکه در تنهایی  و تاریکی شب هم قرآن تلاوت کنم و با قرآن مانوس باشم و از قرآن بهره بگیرم تا در تکامل من نقش داشته باشد و وسوسه های شیطانی و تحریکات شیاطین انس و جن در من اثر نکند. 

ارسال نظرات