بومی سازی ساخت تجهیزات نفت،گاز و پتروشمی در ماشین سازی اراک

مدیر شرکت ماشین سازی اراک گفت:این شرکت گامهای موثری در خودکفایی ساخت استراتژی ترین تجهیزات سر چاهی برداشته و توانسته انحصار این محصول را از دو کشور امریکا و آلمان خارج کرده و قیمت تولیدی آن را نسبت به تولید مشابه خارجی به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۴۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
خسرو غفاری مدیر شرکت ماشین سازی اراک در حاشیه بازدید استانداران مرکزی و کردستان و هیات همراه از این شرکت گفت: شرکت ماشین سازی اراک با نیم قرن سابقه  در ساخت انواع تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در عرصه صنعت ملی و بین المللی فعالیت می کند و امروزه اکثر تولیدات این شرکت در پتروشیمی و پالایشگاهای ایران و کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.


غفاری به فعالیت های شرکت ماشین سازی اراک در دوران دفاع مقدس هم اشاره و اظهار کرد: این شرکت در دوران دفاع مقدس با اعزام نیرو و تقدیم ۳۲ شهید و تعدادی جانباز به انقلاب و همچنین تامین برخی از محصولات و ماشین آلات مورد نیاز در عرصه جنگ به کشور خدمت کرده است.


وی با تاکید بر اینکه ماشین سازی اراک در عرصه صنعت توانسته نیازهای کشور در زمینه تجهیزات نفت و گاز را بومی سازی کرده و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کند افزود:این شرکت بزرگترین تجهیزات تحت فشار ،مبدل ها،لانجر ،فیلترها و ... را طراحی و ساخته و در این خصوص رکورددار بوده و انواع مبدلها،لانجر و فیلتر را برای اولین بار در سطح کشور ساخته است.


مدیر شرکت ماشین سازی اراک  گفت:این شرکت در ساخت استراتژی ترین تجهیزات سر چاهی و بی نیازکردن کشور از این محصول گام موثری در این زمینه برداشته و توانسته انحصار این محصول را از دو کشور امریکا و آلمان خارج کرده و قیمت تولیدی آن را نسبت به تولید مشابه خارجی به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


غفاری با اشاره به اینکه شرکت ماشین سازی اراک در ساخت انواع پل ها نیز فعالیت دارد ادامه داد:این شرکت با ساخت پل های کارون ۳ و ۴ با دهانه بیش از ۲۰۰ متر و سازه ۴ هزار تنی برگ زرین دیگری را به افتخارات کشور اضافه کرده و در این خصوص رتبه کلان پل سازی کشور را ۲۸ رتبه ارتقا داده است.


وی با تاکید بر اینکه در ساخت پل کارون ۳ ابتدا از مشاوران اروپایی استفاده می شد خاطر نشان کرد: متاسفانه این مشاوران،با این خیال که پروژه نیمه کاره می ماند، پروژه را نیمه کاره رها کردند ولی با بهره گیری از نیروهای بومی توانستیم پروژه را تکمیل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار