دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اساسی ترین کار برای نظارت اجتماعی است گفت: این امر به موجب یک وظیفه و تکلیف اجتماعی نظارت اجتماعی را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۴۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
محسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی همزمان با چهارمین روز از ماه محرم در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با رویکرد حفظ نظام و فرهنگ اسلامی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: این همایش به منظور تبیین قانون امربه معروف و نهی از منکر برای مسئولین دستگاه های اجرایی برگزار شده است.
سردار کریمی بسترسازی زمینه‌های اجرایی این قانون را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: این همایش در راستای اطلاع‌رسانی قانون حمایت و تبیین امر به معروف در استان انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این همایش از مسئولینی که ر عرصه امر به معروف فعالیت داشته اند تقدیر و تشکر خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مراقبت از ارزش ها و هنجارهای جامعه در صورتی ممکن خواهد بود که هنجارها و آداب و رسوم ها مشخص باشد.

وی اضافه کرد: مراقبت و کنترل از ارزش ها و هنجارها جریان شخصی نیست بلکه نیازمند کنترل جمعی است.

کریمی به جایگاه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: درصورتی که ارزش ها تغییر کند در این صورت همه مردم جامعه آسیب خواهند دید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اساسی ترین کار برای نظارت اجتماعی است گفت: این امر به موجب یک وظیفه و تکلیف اجتماعی نظارت اجتماعی را به همراه دارد.

کریمی به برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره کرد و افزود: برنامه امروز هم در همین راستا انجام شده است.

وی هدف اصلی اجرای برنامه‌های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را تبیین موضوع امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع‌رسانی از قانون حمایت از آمران در جامعه عنوان کرد و گفت: از سال ۸۲ تلاش وسیعی شد تا قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس تصویب شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: این قانون پس از ۱۲ سال به تصویب رسید و خوشبختانه از اردیبهشت ماه سال جاری پس از تصویب در خردادماه ابلاغ انجام شد.

وی در ادامه به بخش هایی از قانون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: بر اساس ماده یک قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هر گونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده است معروف یا منکر محسوب می‌شود.

کریمی اضافه کرد: در این قانون ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان‌ها بر عهده نماینده ولی فقیه و در شهرستان‌ها بر عهده ائمه جمعه است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که این قانون به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، به خصوص بر اساس ماده ۸ این قانون که مردم حق دارند در مورد عملکرد دولت امر به معروف و نهی از منکر کنند.
ارسال نظرات