خبرهای داغ:
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ۸۰ درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه هستند.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۲۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سیدضیاءالدین حزنی ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی استان همدان با اشاره به اینکه توجه به محرومان مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: بر روح شهیدان و به ویژه شهید سردار همدانی درود می‌فرستیم چراکه ایشان شهید مردم‌داری بود.

وی افزود: بعد از شهادت سردار همدانی متوجه علاقه و احترام مردم نسبت به وی شدیم و حضور پرشور مردم در تشییع جنازه شهید و اینکه تمام روستاها مراسم گرفتند گواه بر مردمی بودن شهید همدانی است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهید سردار همدانی قبل از شهادتش برای کشور و مردم منفعت داشت، بیان کرد: حتی شهادت وی نیز برای مردم منفعت داشت.

وی با بیان اینکه سردار همدانی یکی از پیشگامان در راه محرومیت‌زدایی بود، عنوان کرد: پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه کوثر در کشور اهداف مختلفی را دنبال می کند که از آن جمله می توان به رضای خدا، خشنودی امام عصر (عج)، شادی روح شهدا و رضایت مقام ولایت فقیه اشاره داشت.

حزنی اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را از اهداف اجرای پروژه های محرومیت زدایی دانست و گفت: رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعیت معیشت، آبادانی و رفع خرابی‌ها، جلوگیری از کاهش شور و شوق، ایجاد امنیت پایدار با اولویت مناطق مرزی و حساس کشور و رفع محرومیت مردم از اهداف پروژه های محرومیت زدایی سپاه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح‌های محرومیت زدایی سپاه بیان کرد: ۸۰ درصد از پروژه های محرومیت زدایی کوچک، زودبازده وعام المنفعه و فاقد پیچیدگی های فنی و قابل اجرا و محرومیت زدا هستند.

فرمانده قرارگاه کوثر با تاکید بر اینکه پروژه های محرومیت زدایی در راستای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، بیان داشت: این پروژه ها در مناطق دورافتاده، صعب العبور و روستاهای مرزی بیشتر انجام می شود و به منظور کمک به دولت است.

وی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد در اجرای پروژه ها مهم بوده است، بیان کرد: ۹۰درصد پروژه های محرومیت زدایی عمرانی و ۱۰ درصد آن غیر عمرانی است.

حزنی عنوان کرد: تمام نیروهای زمینی سپاه، هوافضا، سپاه های استانی و نیروهای جهادی و دانشجویی و دانش آموزی و شورای روستاها در اجرای پروژه های محرومیت زدایی کمک می کنند.

وی گفت: ماموریت های مختلفی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده که از بین آنها ماموریت محرومیت زدایی در راستای مردم داری و مردم دوستی به سپاه سپرده شده است.

مشاورفرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در این ماموریت اولویت با شمال غرب و جنوب غرب کشور است، افزود: محرومیت زدایی در سراسر کشور در حال انجام بوده و تا امروز کارهای خوبی در سطح کشور با کمک دستگاه ها و سپاه و نیروهای اصلی سپاه و شرکت ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۴۴ پروژه محرومیت زدایی انجام شده است، اظهار داشت: این تعداد پروژه با اعتبار 2 میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان در تمام شهرها و روستاهای استان همدان اجرا شده و به اتمام رسیده و تحویل داده شده است.

حزنی با بیان اینکه حضور قرارگاه کوثر در اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان همدان خوب نبوده است، بیان داشت: با تلاش مسئولان باید زمینه برای فعالیت بیشتر و حضور قرارگاه در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ پروژه در مدت دو سال و نیم در استان همدان اجرا شده است، بیان داشت: ۷۷ قرارداد در استان اجرا شده که ۱۲ پروژه با کمک شرکت های قرارگاه قائم و ۵۸ پروژه جزو پروژه هایی بوده که با مردم قرارداد بسته شده است.

فرمانده قرارگاه کوثر افزود: ساخت ۵۷ مسجد، 6 مجموعه ورزشی، دو مدرسه و خانه بهداشت و گلزار شهدا و غسالخانه از جمله پروژه های محرومیت زدایی در استان همدان بوده است.

وی خواستار همکاری بیشتر مسئولان استان همدان در راستای حضور قرارگاه کوثر در استان و انجام پروژه های محرومیت زدایی شد و بیان داشت: آمار روستاهای محروم استان و روستاهایی که مشکل آب و یا کمبود مسجد دارند از جمله اطلاعاتی بوده که باید ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات