به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ناحیه روح الله اقدام به برپایی مجلس عزاداری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) نموده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۶۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجه الاسلام شاکری در این مراسم مطالبی در خصوص نیاز انسان به گوش دادن موعظه و نصیحت بیان کرد و گفت: ما دو نوع قلب داریم مرده و زنده، سیاهی و سفیدی قلب به ارتکاب گناه مربوط می شود. قلب مرده قلبی است که به سوی جهنم می رود امام صادق(ع) می فرمایند: قلب هایتان را با موعظه نگه دارید، به خاطر همین است که قران کریم یک سومش موعظه است؛ داستان های قرآن نظیر داستان حضرت عیسی(ع) و موسی(ع)و ... اینها همه اش موعظه است و آنقدر اینها مهم است که بارها این داستانها در قرآن تکرار شده است.

وی اظهار کرد: اگر فردی نصیحتتان کرد به آن گوش کنید مخصوصاً پدر و مادر اینها با تجربه تر از ما هستند و همه این دورانهایی که ما پیش رو داریم را پشت سر گذاشتند. پدر و مادر اگر نصیحت کردند باید انسان توجه کند.

شاکری گفت: در احوالات شیخ انصاری هست که ایشان به شاگردشان می گفت: من را نصیحت کنید یا اینکه وجود حضرت خاتم الانبیاء(ص) به جبرئیل می فرمود: من را نصیحت کن.

اثری که در شنیدن هست هیچگاه در مطالعه نیست. خیلی افراد در زمان انقلاب در هنگام سخنرانی حضرت امام(ره) گریه می کردند، به ما سفارش می کنند که پای منابر بنشینید و موعظه گوش کنید.

سی دی نمی تواند مثل حضرت امام(ره)، مثل آیه ا... بهجت تحویل بدهد؛ افرادی بودند که به دیدن آیه ا... بهجت می رفتند و وقتی چهرة ایشان را می دیدند اشکشان جاری می شد، همان نگاه به چهرة ایشان حالت موعظه داشت.

از نزدیکان آقا مصطفی فرزند امام(ره) نقل است که ایشان در نیمه های شب قبل از نماز شب جلوی آینه می ایستادند و با خود می گفتند ای صورت زمانی می رسد که پیر می شوی و زیر خاک می روی و گریه می کردند. انسان در هر مقامی باشد بی نیاز از موعظه و نصیحت نیست.

لازم به ذکر است که این مراسم هر روز با شرکت پایوران و همچنین بسیجیان ساکن مجاور ناحیه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) که در مجاورت ناحیه می باشد، برگزار می شود. قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های مراسم می باشد.

 

ارسال نظرات