مراسم متمرکز و نمادین گرامیداشت هفته بهداشت روان و پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان نمونه فاطمه الزهرا (س) شهرستان ابهر با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۳۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در مراسم متمرکز و نمادین گرامیداشت هفته بهداشت روان و پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان نمونه فاطمه الزهرا (س) شهرستان ابهر، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه فرزندان امانت‌های ارزشمند در دستان معلمان و اولیا هستند، گفت: دو نهاد خانه و مدرسه باید تلاش‌ کنند تا زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خلاق، دانش‌‌محور و متعهد را فراهم کنند.

اصغر ابراهیمی افزود: در دوران کنونی نگاه به خانواده به عنوان یار مدرسه بایستی با نگاه فرهنگی و فضیلت محور باشد و باید هماهنگی روش‌های تربیتی خانه و مدرسه برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت فراهم شود.

همچنین در ادامه مراسم مدیر آموزش و پرورش ابهر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تبریک هفته پیوند و بهداشت روان گفت: تاثیر تعامل اولیا و مربیان در ایجاد آرامش روان و رشد استعدادهای دانش‌آموزان بسیار زیاد است.

موسی رضایی با اشاره به اینکه تعامل اولیا و استفاده از مشارکت آن‌ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت حیاتی است، افزود: افزایش تعامل بین این دو نهاد یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب اولیای فعال و با انگیزه به عنوان نمایندگان اولیا در مدارس خواستار تکریم فرزندان براساس تعالیم اسلامی و دادن مسئولیت به نوجوانان در خانه شد و ادامه داد: خانه و مدرسه ارکان اساسی در تربیت انسان‌های موفق و با ایمان هستند.

رضایی عنوان کرد: بهترین الگو برای خانواده‌ها ائمه معصومین هستند و عاشورا و حوادث صحرای کربلا انسان‌ساز و درس‌آموز است.

در پایان مدیر آموزش و پرورش ابهر خواستار تببین و بیان درس‌های عاشورا توسط اولیا برای فرزندان خود و شرکت اولیا در مراسمات مذهبی به همراه دانش‌آموزان شد.

ارسال نظرات