وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد، 8 کشور تولید کننده غیر عضو اوپک به نشست فنی کارشناسان نفتی اوپک که روز 21 اکتبر برگزار خواهد شد دعوت شده اند.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۰۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، الوجیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، 8 کشور تولید کننده غیر عضو اوپک (آذربایجان، برزیل، کلمبیا، قزاقستان، نروژ، مکزیک، عمان و روسیه) به نشست فنی کارشناسان نفتی اوپک که روز 21 اکتبر برگزار خواهد شد دعوت شده اند.
وی گفت، نشست فنی کارشناسان نفتی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر عضو اوپک در وین برگزار خواهد شد.
دل پینو افزود: «تاییدیه ها به تدریج می آیند و من شخصا در حال تماس گرفتن با وزرا هستم تا اطمینان حاصل کنم که هیئت از سطح مطلوبی از اختیارات برخوردار باشد.»
ونزوئلا قرار است یک استراتژی جدید نفتی شجاعانه را در ماه جاری اعلام کند. رافائل رامیرز، که مدتها وزیر نفت ونزوئلا بوده و هم اکنون سفیر این کشور در سازمان ملل است، اعلام کرده که این پیشنهاد مکانیزم قبلی کاهش تولید رو به جلو برای کنترل قیمت ها را مجددا اعمال خواهد کرد و هدف گذاری آن ابتدا کف قیمت 70 دلاری و سپس قیمت 100 دلاری خواهد بود.
ونزوئلا ماه هاست در تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت است، اما نتوانسته همتایان ثروتمندخود در اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک را برای حمایت از قیمت ها همراه سازد. زمان این نشست از قبل مشخص بود، اما مکان و فهرست کامل مدعوین نشست روز سه شنبه اعلام شد.
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا سه شنبه شب اعلام کرد، مهمترین بخش پیشنهاد ونزوئلا برگزاری نشست روسای دولت های عضو و غیر عضو اوپک است.
وی در یک سخنرانی تلویزیونی چند ساعته گفت: «من فکر می کنم ما داریم به این هدف دست پیدا می کنیم... برخی پروسه ها کند هستند، اما ما قبلا به نشست 21 اکتبر کارشناسان دست پیدا کرده ایم.»
وزیر نفت کویت روز سه شنبه گفت، پیشنهاد ونزوئلا در نشست ماه جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات