به فاصله 24 ساعت پس از اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص خرید هواپیما با پول خارجی‌ها قائم مقام آخوندی در امور بین‌الملل از ورود 15 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال میلادی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۰۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیروز با اشاره به تأمین ناوگان مورد نیاز ایرلاین‌های داخلی از بازارهای بین‌المللی گفته بود: به‌دنبال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین منابع مالی شرکت‌های بزرگ دنیا برای خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی هستیم.

وی با ابراز "پیگیر تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما هستیم" اظهار کرد:‌ به هر حال هم صندوق توسعه ملی می‌تواند به بحث خرید و نوسازی ناوگان هوایی کشور کمک کند و هم شرایط سیاسی کشور، از این رو وضعیت خوبی را برای شرکت‌های هواپیمایی جهت خرید هواپیما فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که ایرلاین‌ها می‌توانند از بازارهای مالی بین‌المللی برای خرید هواپیما استفاده کنند، افزود: چیزی که در دنیا مرسوم است وجود شرکت‌های بزرگی از جمله در اروپاست که تأمین منابع مالی می‌کنند.

وی ادامه داد: این قبیل شرکت‌ها هواپیما را به‌صورت اجاره، اجاره به‌شرط تملیک یا فروش اقساطی در اختیار خطوط هوایی قرار می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حال ایجاد این فرآیند برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستیم، یعنی سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی بخش حمل‌ونقل هوایی گرفتن این تسهیلات را انجام می‌دهد تا ایرلاین‌ها بتوانند مانند گذشته از بازار نیاز خود را به هواپیما تأمین کنند.

این در حالی که به فاصله 24 ساعت پس از این اظهارات  اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از برنامه‌ریزی برای ورود 15 هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

وی با اشاره به آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه نوسازی ناوگان هوایی کشور افزود: با توجه به این‌که نوسازی ناوگان هوایی یکی از اولویت‌های وزارت راه است، بنابراین در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور در حال مذاکره هستیم و توافقات اولیه‌ای برای خرید 15 فروند هواپیمای جدید انجام شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره زمان ورود این هواپیماها به کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام شده قرار است این تعداد هواپیما تا پایان سال میلادی 2015 وارد کشور ‌شوند.

فخریه کاشان تاکید کرد: دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی ممنوعیت ورود هواپیماهای با عمر بیش از 15 سال در خرید این هواپیماها رعایت شده است.

وی همچنین از مذاکره با یک شرکت فرودگاه ساز اروپایی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی خود را برای فعالیت در زمینه توسعه فرودگاه‌های ایران اعلام کرده که در مرحله اول توسعه فرودگاه‌های امام، مشهد و اصفهان در دستور کار است.

ارسال نظرات