رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح به ارائه کارنامه ورزشکاران کشورمان در شمشمین دوره المپیک نظامیان جهان در کره جنوبی پرداخت.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۷۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
 به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، مهرعلی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: ششمین دوره المپیک نظامیان جهان از دوم تا بیست و دوم مهر در کره جنوبی با حضور 105 کشور و بیش از 6 هزار ورزشکار در 24 رشته ورزشی برگزار شد. در این رقابت ها که بزرگترین رویدار ورزشی نظامیان جهان است کشورمان نیز در رشته های تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی، جودو، دوومیدانی، والیبال، دوچرخه سواری، تیراندازی و تیروکمان در این رقابت ها حضور پیدا کرد. 

باران چشمه در ادامه با اشاره به نتایج کشورمان در المپیک نظامیان جهان اظهار داشت: در رشته تکواندو، تیم مردان ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک برنز توانست قهرمان شود و تیم های آلمان و برزیل دوم و سوم شدند. در بخش زنان نیز که کشورمان با 4 ورزشکار حضور پیدا کرده بود، برای اولین بار در رشته تکواندو بانوان ایران در المیپک سیزم صاحب مدال شدند و توانستیم یک مدال نقره و دو مدال برنز به دست آوردیم.

وی افزود: در کشتی آزاد با 3 مدال نقره و 4 مدال برنز در مجموع تیمی نایب قهرمان شدیم. در این رشته روسیه اول و قزاقستان سوم شدند. در کشتی فرنگی یک مدال طلا و 4 مدال برنز حاصل کار بچه های فرنگی بود که ورزشکاران کشورمان بعد از اوکراین که قهرمان شد، در رده دوم قرار گرفتند و کره جنوبی به مقام سوم رسید. در مجموع دو رشته آزاد و فرنگی نیز ایران با 12 مدال اول شد و روسیه با 10 و اوکراین با 7 مدال سوم شدند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در ادامه به نتایج ورزشکاران کشورمان در رشته دوومیدانی و جودو اشاره کرد و تصریح کرد: در دوومیدانی یک مدال نقره در دوی صد متر و دو مدال برنز در پرش ارتفاع و پرتاب دیسک و یک مقام چهارمی در دوی صدمتر نتیجه ملی پوشان بود. در جودو هم یک مدال نقره و یک مدال برنز ملی پوشان کسب کردند.

باران چشمه با اشاره به نتایج دوچرخه سواری ایران در ششمین دوره المپیک نظامیان بیان کرد: در این رشته، در تایم تریل یک نقره و یک برنز و مقام هفتمی در بخش جاده، کارنامه دوچرخه سواران کشورمان بود که با این نتیجه در مجموع پیست و جاده، ایران بعد از کره، فرانسه و آلمان در رده چهارم قرار گرفت.

وی به مقام چهارمی والیبال هم اشاره کرد و افزود: تیم والیبال کشورمان که دوره قبل در رده چهارم قرار گرفت، در این رقابت ها هم بعد از پیروزی مقابل عمان، کانادا و قطر و شکست مقابل کره در مرحله گروهی، در نیمه نهایی برابر مصر که با تیم اصلی و نفرات شاخص اش به المیپک نظامیان آمده بود شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. برای کسب مقام سومی هم متاسفانه والیبال دوباره به کره باخت تا مقام چهارمی دوره قبل تکرار شود. 

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با بیان اینکه در رشته تیرو کمان و تیراندازی نتوانستیم نتیجه مناسبی در المپیک نظامیان جهان کسب کنیم، خاطر نشان کرد: مقام شانزدهمی در تفنگ 300 متر و 25 متر تپانچه تنها نتیجه قابل ذکر تیراندازی در این رقابت ها بود. این در حالی بود که به خصوص از تیروکمان انتظار بیشتری می رفت.

باران چشمه افزود: در مجموع کاروان کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 10 نقره و 15 برنز در بین 105 کشور شرکت کننده، در پایان مسابقات از نظر تعداد مدال در رده هشتم قرار گرفت. این در حالی بود که ما در دوره قبل المپیک نظامیان جهان که 4 سال پیش در برزیل برگزار شد 12 مدال کسب کرده بودیم و از نظر تعداد مدال در رده یازدهم قرار گرفته بودیم.

وی پس از بیان کارنامه کاروان ایران در ششمین دوره المپیک نظامیان درباره ارزیابی اش از این دوره از رقابت ها گفت: با توجه به اینکه المپیک نظامیان یک سال قبل از المپیک ریو برگزار می شد، اکثریت کشورها مانند روسیه، چین، کره جنوبی، مصر آذربایجان و ... با تمام قوا و ملی پوشان اصلی شان شرکت کرده بودند تا این مسابقات میدان خوبی برای آماده سازی شان قبل از المپیک باشد.علاوه بر این برخی رشته ها برای کسب سهمیه المپیک امتیاز داشت و همین سبب شده بود تا کشورها با تیم های اصلی شان به المپیک نظامیان بیایند و ششمین دوره آن در سطح بالایی برگزار شود.

باران چشمه درباره تحقق پیش بینی اش از نتایج کاروان ایران در المپیک نظامیان جهان در کره جنوبی هم اظهار داشت: پیش بینی افزایش دو برابر تعداد مدال ها را داشتیم که در مدال های نقره و برنز این امر تحقق یافت اما در کسب مدال طلا با توجه به مشکلاتی که وجود داشت و دلیل بارز آن ناداوری ها بود نتوانستیم بیشتر از دوره قبل طلا بگیریم.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به ناداوری ها در المپیک نظامیان جهان خاطر نشان کرد: این موضوع در رشته کشتی که خودم مسئول برگزاری آن بودم بیشتر نمایان بود و حتی کار به جایی رسید که با توجه به شکایات کشورهای مختلف نسبت به ناداوری ها، به مسئولان مسابقات اعتراض رسمی کردم. در صورتی که این ناداوری ها اتفاق نمی افتاد و نمایندگان کره از داوری سود نمی بردند، تعداد طلاهای کاروان کشورمان می توانست 6 یا 7 طلا باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به رغم ناداوری ها، تیم های کشتی و تکواندو نتایج خوبی گرفتند، اظهار داشت: بر خلاف این دو رشته، در تیروکمان متاسفانه انتظار بهتری داشتیم، در دوومیدانی هم با توجه به اینکه در دوره گذشته دو مدال طلا کسب کرده بودیم انتظار بیشتری می رفت، آن هم با توجه به تدارک خوبی که انجام گرفته بود اما به هر حال در این رشته اکثریت قهرمان المپیک و جهان حضور داشتند و این کار بچه های دوومیدانی کار را سخت کرده بود.

باران چشمه بی عدالتی در داوری ها به نفع تیم میزبان یعنی کره جنوبی و همچنین دور بودن محل برگزاری مسابقات از محل اقامت ورزشکاران را از جمله موارد اعتراضی تیم های شرکت کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه یکی از اعتراضات اصلی کشورها، فاصله زیاد بین سالن مسابقات و محل اسکان ورزشکاران بود که سبب شده بود که تیم ها زمان زیادی را در مسیر رفت و برگشت باشند. به عنوان مثال برای والیبال تیم ها 2 ساعت تا سالن مسابقه در راه بودند که این مسائل در جلسه نهایی سیزم مطرح شد و کشورها برای دوره های آینده خواستار رفع آن شدند.

وی افزود: البته از کار خوب کره ای ها در تهیه غذای حلال برای کشورهای مسلمان و همچنین تعبیه نمازخانه برای ورزشکاران مسلمان نباید گذشت که سب شده بود از این بابت تیم های کشورهای اسلامی مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح که ریاست تربیت بدنی نظامیان آسیا را نیز بر عهده دارد درباره مذاکراتش در حاشیه ششمین دوره المپیک نظامیان جهان در کره جنوبی هم اظهار داشت: با مسئولان تیم های آسیایی جهت انسجام بیشتر کشورها و همچنین برگزاری مسابقات نظامیان در سطح آسیا مباحث خوبی مطرح شد و قرار بر این شد تا ورزش نظامیان را در آسیا احیا کنیم تا تیم های آسیایی حضور قدرتمندانه تری در المپیک نظامیان و مسابقات جهانی داشته باشند.
ارسال نظرات